Az EasyJet további 30 járatot törölt a Gatwick repülőtéren - írta meg az Independent. Ez legalább 5 ezer utast érint. Erre az után került sor, hogy a British Airways és a Tui csökkentette a menetrendjét a jelentős fennakadásokat okozó létszámhiány miatt.
Az ország minden pontjáról fennakadásokról szólnak a hírek. A manchesteri repülőtéren hétfőn 4 órás sorban állás volt, Bristolban pedig a reptéren kívüli parkolóig árt az utasok sora. Hasonló jelenetekről érkeztek hírek Heathrow-ból és Birminghamből is. Várhatóan a helyzet romlani fog a következő napokban, mivel a négy napos hosszúhétvége miatt sokan fognak útra kelni.
A Cirium légiforgalmi adatszolgáltató cég szerint csütörtök és vasárnap között több mint 10 ezer járat indul majd.
Természetesen nem csak repülővel utaznak majd a britek. A RAC becslései szerint legalább 19,5 millióan indulnak majd el a közúton, ami szerda és vasárnap között forgalmi káoszhoz vezethet majd.
A Which? Travel! igazgatója Rory Boland szerint elég nagy a probléma, mivel a légitársaságok megtévesztették az utasokat.
A légitársaságok eladták a jegyeket, eltették az ügyfelek pénzét, majd az utolsó pillanatban közölték, hogy nincs elég emberük a járatok fenntartásához. Ez hatalmas probléma
– mondta a szakértő. Hozzátette, hogy a nyári szezonra a társaságoknak különös figyelmet kell arra fordítani, hogy csak olyan járatokra adjanak el jegyeket, amik valóban fel is tudnak majd szállni.
A munkaerőhiány miatt a British Airways naponta 120 európai járatot töröl a fő bázisának számított London Heathrow-n. Jobb esetben ezekről a törölt járatokról hetekkel korábban tájékoztatják az utasokat.
Ben Bradshaw munkáspárti képviselő szerint ezt a káoszt a kormány felelőtlen hozzáállása okozta.
Tavaly nálunk volt az egyik legszigorúbb a Covid miatti lezárás, a kormány pedig hirtelen megnyitotta az utazási lehetőségeket. A légitársaságoknak nem volt idejük felkészülni a rohamra
– mondta Bradshaw. Hozzátette, hogy a kormánynak meg kellett volna terveznie ezt a nyitást.
A kormányszóvivő ezzel szemben azt mondta, hogy a társaságok felelőssége, hogy megfelelő személyzetet tartsanak fenn. Állítása szerint a kormány figyelmeztette a légitársaságokat, hogy készüljenek megfelelő személyzettel arra az esetre, ha feloldanák az utazási korlátozásokat. Azt is elmondta, hogy a kormány még törvényt is módosított, hogy könnyebb legyen a társaságoknak a Brexit után munkaerőt toborozni.
Jelenleg teljes a káosz a brit légiközlekedésben. Hétfő hajnalban a Sevillába és Rómába tartó Gatwick reptéren tartózkodók egy órával az indulás előtt tudták meg, hogy a járataikat törölték.
A The World News írta meg, hogy az európai légi utasok jogaira vonatkozó szabályok szerint a járatot törlő légitársaságoknak még az napra alternatívát kell biztosítani a pórul járt utasok számára. Amennyiben ez nem megoldható, akkor pénzbeli kártérítést kell adniuk, kivéve akkor, ha vis major történt. A légitársaságok szerint a problémákért a légiforgalmi irányítás tehető felelőssé.
Az EasyJet szóvivője közölte, hogy annak érdekében, hogy a hirtelen járattörléseket elkerüljék hosszabb távon előre törölnek járatokat. Remélik, hogy ezzel megbízhatóbb szolgáltatást tudnak majd nyújtani.