1996 óta a legkevesebb új autót regisztrálták az Egyesült Királyságban júniusban. Az eladások csaknem negyedével, 24 százalékkal estek vissza. Az SMMT, azaz a brit autókereskedőket és gyártókat tömörítő szövetség adatai szerint a szigetországban az új autók regisztrációja 140 958 darabra csökkent. A kínai lezárások miatt súlyosbodott az alkatrészhiány, ebben a helyzetben az autóipar már nem tudja kielégíteni a keresletet. Az SMMT vezérigazgatója, Mike Hawes szerint  a félvezetők hiánya jobban megfojtja az újautó-piacot, mint a Covid-lezárások.

 

Car salesman and customers handshaking in car dealership showroom. (Photo by CAIA IMAGE/SCIENCE PHOTO LIBRARY / NEW / Science Photo Library via AFP)
Fotó: Caia Image /Science Photo Library / AFP

Változatlanul folytatódik az elektromos járművek térnyerése, ugyanis részarányuk 14,6 százalékot ér el. Ugyanakkor a konnektoros hibrid járművek veszítettek népszerűségükből, 4425 plug-in hibrid autóval kevesebbet adtak el. A valós csökkenés nagyobb volt, mint amire számítottak. A szövetség szerint a konnektorból tölthető autók támogatásának eltörlése okozta a mélyrepülést. Emlékeztetnek, hogy most az Egyesült Királyság az egyetlen olyan nagy európai piac, ahol nem támogatják e kategória megvásárlását. Az SMMT szerint a plug-inek adják a piac ötödét, ami rámutat, hogy a gyártók elkötelezettek a nulla károsanyag-kibocsátású járművek iránt.

Az első fél évben 12 százalékos csökkenéssel 802 ezer új autót regisztráltak Nagy-Britanniában, ami 1992 óta a második leggyengébb első fél év. A szövetség már májusban visszafogta éves értékesítési előrejelzését, immár 1,7 millió autóval számolnak a korábbi csaknem 1,9 millió után.