Az izraeli repülőtéri hatóság vasárnap közölte, hogy 2023. március 31-től betiltja a Boeing–747-es és a hozzá hasonló négy hajtóműves repülőgépeket a zaj és a légszennyezés csökkentése érdekében – írta meg a Reuters.

Tel,Aviv,,Israel-february,24,,2019:,Boeing,747,Of,El-al,At
Fotó: Shutterstock

Ez a környezet javítását és megóvását célzó terv ugyan még az előkészítési fázisban van, de a hatóságok már közölték a légitársaságokkal, hogy számoljanak azzal, hogy 

a jövő nyári szezonban már nem repülhetnek ezekkel a gépekkel. 

Az átfogóbb kidolgozás még várat magára, de nagyon úgy tűnik, hogy a négy hajtóműves gépek biztosan nem szállhatnak majd le a Tel-Aviv melletti Ben Gurion repülőtéren.

Még mindig masszív veszteségek jellemzik a légitársaságokat

A dráguló üzemanyag, az és a krónikus munkaerőhiány a járványból, illetve a válságból való kilábalás fő kerékkötője. Csak az utazási kedvre nem lehet panaszuk a légitársaságoknak.

Ez a döntés elsősorban a teherszállító repülőgépeket fogja érinteni, mivel 

Izrael légi útvonalain az utasszállításban már csak nagyon ritkán használják a 747-es négymotoros gépeket.

Az El Al Israel Airlines jelezte, hogy már megszüntette a 747-es gépekből álló flottáját és kétmotoros Boeing–777-es és –787-es repülőgépeket használ a hosszabb útvonalakon.

A hatóság azt is közölte, hogy nem lesznek teljes mértékben kitiltva a négy hajtóműves gépek az országból. 

Kivételes esetekben, és kizárólag külön engedély kiadásával lehetőség lesz használni ezeket a repülőgépeket is a jövőben.

VG Podcast: Legkorábban 2023-ra állhat talpra a légiközlekedés

Az elmúlt két év gyökeres változásokat hozott a légi közlekedésben. A pandémia évei alatt nyilvánvalóvá vált, hogy a fapados társaságok üzleti modellje sokkal életképesebb, mint a hálózati modell. Az orosz-ukrán háború pedig tovább mélyítette a szakadékot a két típus között. Az Ukrajnában zajló események többek között energiaválságba taszítják a világot, különösen Európát, ami felveti a kérdést, hogy eljött-e az idő az alternatív meghajtások átültetésére a légi közlekedésben?