Meglepő helyről érkezhetnek újabb LNG-szállítmányok az orosz gázszállítások leállása miatt szenvedő európai és az emiatt velük árversenyre kényszerülő ázsiai piacokra. Míg a vezető gazdaságok világszerte küszködnek gázigényük fedezésével, addig a zéró Covid-politikáját és a gazdaság lassulását nyögő Kína – mely 2021-ben a világ legnagyobb LNG-importőre volt – a kereslet 20 százalékos visszaesésével szembesül.

1240102221 Tanks onboard the Karmol LNGT Powership Asia floating storage and regasification unit (FSRU), operated by Karpowership, viewed from the ship's bridge whilst docked at Cape Town port in Cape Town, South Africa, on Tuesday, April 19, 2022. Karpowership, the worlds biggest supplier of floating gas-fired power plants, is expanding its generation capacity by 50% to tap global demand even as it struggles to get projects going in potentially its biggest market. Photographer: Dwayne Senior/Bloomberg via Getty Images
Fotó: Dwayne Senior / Bloomberg via Getty Images

Mindennek hatására például a harmadik legnagyobb kínai olajcég, a CNOOC novemberi kihajózással kínálja egyik korábban leszerződött, ausztrál eredetű szállítmányát, kihasználva a rendkívül magas európai és ázsiai árakat – írja a Bloomberg.

A földgázkereslet divergenciájából nem csupán a nagy kínai vállalatok, de a kisebb LNG-importőrök is igyekeznek profitálni, így árupiaci szereplők szerint például az ENN Energy Holdings és a Jovo Group is kínál szállítmányokat Ázsiában.