A Digital Markets Act (DMA) egy olyan jogszabálygyűjtemény, ami meghatározza a nagy technológiai cégeknek, hogy miként szabályozhatják a webhelyeikhez és az ott található adatokhoz való hozzáférést – írja a US News. Ilyen Big Tech cégek például a Google, a Meta, az Amazon, az Apple és a Microsoft.

Belgium,/,Brussels,-,May,2015:,The,Building,Of,The Belgium / Brussels - May 2015: The building of the European Parliament with  logo of the European Parliament
Fotó: Mr. Dmitry

A Reuters arról számolt be, hogy az Európai Bizottság kifejezetten fontosnak tartja egy olyan igazgatóság létrehozását, ami képes lehet betartatni a DMA rendelkezéseit a tech óriásokkal. Az unión belül sokan aggódnak amiatt, hogy 

az EU-nak nincs elég ereje, hogy megregulázza ezeket a globális vállalatokat és betartassa a technológiai szabályokat.

Ismét megpróbálkozik a Big-Tech regulázásával Brüsszel

Egy új szervezet létrehozásával tervezi visszaszorítani a Big Tech cégek (Amazon, Meta, Microsoft, Apple, Google) hatalmát az Európai Bizottság, amely a digitális piacokról szóló törvény betartásában is segíteni fog. Az igazgatóság élére két vezető trösztellenes tisztviselő kerülhet.

Az új igazgatóság alapját egy 12 fős csapat fogja adni, akiket Thomas Kramler, az unió versenyjogi végrehajtója vezet majd. 

Kramler jelenleg az Apple és az Amazon trösztellenes vizsgálatait intézi – írta a Reuters. Ez a csapat egészül ki egy 9 főből álló munkacsoporttal, illetve a trösztellenes ügyek veteránja még további 19 embert akar felvenni és egy technológiai igazgatót, aki az adatok elemzésére összpontosíthat majd.

Az új egység felállításához szükség lesz még az Tanácsának a jóváhagyásához. Várhatóan a következő hetekben kaphat zöld utat a testület.

A DMA szabályainak betartatását az új igazgatóság a Kommunikációs Hálózati, Tartalom- és Technológiai Főigazgatósággal közösen végzi majd. 

Az Európai Bizottság korábban azt közölte, hogy a DMA végrehajtásához legalább 80 képzett szakemberre lenne szükség.

Rászáll a Big Tech cégekre a brit versenyhatóság

Az Ofcom, az Egyesült Királyság médiafelügyelő szervezete egy vizsgálatot készül elindítani, ami az Amazon, a Google és a Microsoft versenykorlátozó gyakorlatát méri fel a digitális felhőszolgáltatások piacán. Amennyiben azt találják, hogy a nagy cégek valóban korlátozzák a versenyt, akkor kemény fellépésre lehet számítani. Az Ofcom más digitális piacok vizsgálatát is tervezi.