Az elektromos autók előállítási költsége 2025–2026 környékére elérheti a hagyományos, belső égésű járművekét, ami várhatóan felgyorsítja a zöldátállást az autóiparban – véli Sylvain Filippi, az Envision Racing vezetője.

A Formula-E-ben versenyző brit istálló ügyvezető igazgatója úgy véli, hamarosan drágább lesz hagyományos motorral autókat gyártani, mint elektromos meghajtásúakat, mivel az előbbiek előállítási költségei egyre csak nőnek.
A fejlett országokban 2025–2026-ban kezdjük majd látni a paritást a kínálati oldalon
– mondta a Reuters Impact keddi klímakonferenciáján Filippi, aki szerint az árparitás azt jelenti, hogy a teljes tulajdonlási költség alacsonyabb lesz az elektromos járművek esetében.
„Ez lesz a fordulópont. Amint ez megtörténik, és nagy mennyiségben tudjuk gyártani ezeket az autókat, akkor tárulnak majd szélesre a kapuk” – hangsúlyozta a versenyistálló vezetője, hozzátéve, hogy ezen a ponton nagyon rossz ötlet lesz belső égésű autót vásárolni, mert ezeknek nem lesz valós értékük. „Nagyon rossz eszköz lesz belőlük, az elektromos átállás pedig rohamos ütemben felgyorsul” – tette hozzá.
Az AlixPartners tanácsadó cég idei tanulmánya szerint az elektromos járművek (EV) eladásai 2028-ra elérhetik a teljes járműpiacon a 33 százalékot, 2035-re pedig már az értékesítés 54 százalékát adhatják a legtöbb piacon növekvő keresletnek köszönhetően.
Tavaly még mindössze a globális eladások 8 százalékát adták az villanyautók, 2022 első felében pedig 10 százalékos szeletet hasítottak ki a piaci tortából.
A kereslet kielégítésére az autógyártók és a beszállítóik 2022–2026 között legalább 526 milliárd dollárt fektethetnek be elektromos járművekbe és akkumulátorokba, ami az AlixPartners szerint több mint kétszerese a 2020–2024 közötti időszakra vonatkozó 234 milliárd dolláros beruházási előrejelzésnek.