BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jóval hamarabb leáldozhat a belső égésű motoros autóknak, mint gondoltuk

Az elektromos átállás rohamos ütemben felgyorsulhat a járműiparban, néhány éven belül nagyon rossz döntés lesz hagyományos autót venni.

Az elektromos autók előállítási költsége 2025–2026 környékére elérheti a hagyományos, belső égésű járművekét, ami várhatóan felgyorsítja a zöldátállást az autóiparban – véli Sylvain Filippi, az Envision Racing vezetője.

2022 London E-Prix Free Practice 2, Nick Cassidy form Envision Racing drives his car during Free Practice 2 during the ABB FIA Formula E World Championship - London E-Prix Round 13/14 at the ExCell in London, Britain, 30 July 2022. (Photo by Maciek Musialek/NurPhoto) (Photo by Maciek Musialek / NurPhoto / NurPhoto via AFP) 2022 London E-Prix Free Practice 2
Fotó: Maciek Musialek / AFP

A Formula-E-ben versenyző brit istálló ügyvezető igazgatója úgy véli, hamarosan drágább lesz hagyományos motorral autókat gyártani, mint elektromos meghajtásúakat, mivel az előbbiek előállítási költségei egyre csak nőnek.

A fejlett országokban 2025–2026-ban kezdjük majd látni a paritást a kínálati oldalon

– mondta a Reuters Impact keddi klímakonferenciáján Filippi, aki szerint az árparitás azt jelenti, hogy a teljes tulajdonlási költség alacsonyabb lesz az elektromos járművek esetében.

„Ez lesz a fordulópont. Amint ez megtörténik, és nagy mennyiségben tudjuk gyártani ezeket az autókat, akkor tárulnak majd szélesre a kapuk” – hangsúlyozta a versenyistálló vezetője, hozzátéve, hogy ezen a ponton nagyon rossz ötlet lesz belső égésű autót vásárolni, mert ezeknek nem lesz valós értékük. „Nagyon rossz eszköz lesz belőlük, az elektromos átállás pedig rohamos ütemben felgyorsul” – tette hozzá.

Az AlixPartners tanácsadó cég idei tanulmánya szerint az elektromos járművek (EV) eladásai 2028-ra elérhetik a teljes járműpiacon a  33 százalékot, 2035-re pedig már az értékesítés 54 százalékát adhatják a legtöbb piacon növekvő keresletnek köszönhetően.

Tavaly még mindössze a globális eladások 8 százalékát adták az villanyautók, 2022 első felében pedig 10 százalékos szeletet hasítottak ki a piaci tortából.

A kereslet kielégítésére az autógyártók és a beszállítóik 2022–2026 között legalább 526 milliárd dollárt fektethetnek be elektromos járművekbe és akkumulátorokba, ami az AlixPartners szerint több mint kétszerese a 2020–2024 közötti időszakra vonatkozó 234 milliárd dolláros beruházási előrejelzésnek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.