BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több ezer dolgozót bocsát el Európában a Ford

Ahogy a Ford maga mögött hagyja a belső égésű motorok fejlesztését, a hajtáslánccal kapcsolatos munka is jóval kevesebb lesz.

A Ford mintegy 3800 termékfejlesztési és adminisztrációs munkahelyet szüntet meg Európában a következő három év során – közölte az autógyártó kedden, az emelkedő költségekre és az áramvonalasabb szervezet igényére hivatkozva.

A Ford badge sits on a panel of a new Ford Focus automobile manufactured at the OAO Ford Sollers assembly plant, a unit of Ford Motor Co., in Saint Petersburg, Russia, on Tuesday, July 7, 2015. Ford's Russia unit began production of the Ford Focus automobile at its new assembly line.
Fotó:  Andrey Rudakov / Bloomberg via Getty Images

A hír már korábban is felröppent, és immár biztossá vált. A munkahelyekből nagyjából 2300 a vállalat kölni és aacheni központjában szűnhet meg, 1300 dolgozótól Nagy-Britanniában válhatnak meg, míg a maradék 200 elbocsátásra Európa-szerte kerül sor. 

A Ford közlése szerint a leépítéseket szeretnék kölcsönös megegyezéssel megvalósítani.

A hír hidegzuhanyként érheti a szakszervezeteket, miután januárban arról beszéltek, hogy a legrosszabb forgatókönyv is csak 2500 elbocsátást hozhat Európában.

A kontinensen 3400 mérnöke maradhat a Fordnak, akik amerikai kollégáik munkájára építve fogják a technológiát az európai igényekre szabni – közölte a vállalat európai elektromos személyautókkal foglalkozó részlegének és a cég német leányának vezetője, Martin Sanders egy sajtótájékoztatón.

A cégvezető szerint 

ahogy a Ford maga mögött hagyja a belső égésű motorok fejlesztését, a hajtáslánccal kapcsolatos munka is jóval kevesebb lesz. 

Hozzátette, hogy a globális platformokból is kevesebb lesz, így mérnöki munkára is csak kisebb mértékben lesz szükség, ezért van szükség a változásokra – írja a Reuters.

Sanders elmondta, hogy a vállalat elektrifikációs stratégiája – melynek célja 2035-re Európában a teljesen elektromos kínálat kialakítása – nem változott. A Ford első európai elektromos modellje a Volkswagen MEB platformján fog alapulni, és még idén bemutathatják Kölnben. A vállalat gondolkozik saját platformjának Európába hozásán is, feltehetően a valenciai gyárba Sanders szerint.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.