Több ezer dolgozót bocsát el Európában a Ford
A Ford mintegy 3800 termékfejlesztési és adminisztrációs munkahelyet szüntet meg Európában a következő három év során – közölte az autógyártó kedden, az emelkedő költségekre és az áramvonalasabb szervezet igényére hivatkozva.

A hír már korábban is felröppent, és immár biztossá vált. A munkahelyekből nagyjából 2300 a vállalat kölni és aacheni központjában szűnhet meg, 1300 dolgozótól Nagy-Britanniában válhatnak meg, míg a maradék 200 elbocsátásra Európa-szerte kerül sor.
A Ford közlése szerint a leépítéseket szeretnék kölcsönös megegyezéssel megvalósítani.
A hír hidegzuhanyként érheti a szakszervezeteket, miután januárban arról beszéltek, hogy a legrosszabb forgatókönyv is csak 2500 elbocsátást hozhat Európában.
A kontinensen 3400 mérnöke maradhat a Fordnak, akik amerikai kollégáik munkájára építve fogják a technológiát az európai igényekre szabni – közölte a vállalat európai elektromos személyautókkal foglalkozó részlegének és a cég német leányának vezetője, Martin Sanders egy sajtótájékoztatón.
A cégvezető szerint
ahogy a Ford maga mögött hagyja a belső égésű motorok fejlesztését, a hajtáslánccal kapcsolatos munka is jóval kevesebb lesz.
Hozzátette, hogy a globális platformokból is kevesebb lesz, így mérnöki munkára is csak kisebb mértékben lesz szükség, ezért van szükség a változásokra – írja a Reuters.
Sanders elmondta, hogy a vállalat elektrifikációs stratégiája – melynek célja 2035-re Európában a teljesen elektromos kínálat kialakítása – nem változott. A Ford első európai elektromos modellje a Volkswagen MEB platformján fog alapulni, és még idén bemutathatják Kölnben. A vállalat gondolkozik saját platformjának Európába hozásán is, feltehetően a valenciai gyárba Sanders szerint.


