Az e-kereskedelem és az ételkiszállítás népszerűsége Kínában is megugrott az elmúlt években. Mivel az iparágban gyakoriak a szoros határidők, a futárok gyakran gyorsan hajtva vagy kockázatos manőverekkel próbálják minél hamarabb a célállomásra juttatni az árut. A futárok jellemzően elektromos kerékpárokat használnak, amelyek a járdán komoly veszélynek teszik ki a járókelőket. Éppen ezért a kínai főváros kísérleti programmal követné nyomon a közlekedési szabálysértéseket a Beijing Daily című kormánylap szerint.

Beijing-dec.,4.,Mcdonald,Delivery,On,E-bike.,It,Took,Mcdonald,19
BEIJING-DEC. 4. McDonald delivery on e-bike. It took McDonald 19 years to reach 1,000 restaurants in China and the company plans to double the number to 2,000 outlets by 2013. Beijing, Dec. 4, 2012.
Csippel követné a hatóság a pekingi futárokat.
Fotó: Shutterstock

Az illetékes hatóság sürgeti a futár- és kézbesítő vállalkozásokat forgalmi szabálysértési napló létrehozására, valamint csipeket szereltetne a szállítók közlekedési eszközébe.

Az még nem tisztázott, hogy a költségek az államot vagy a cégeket terhelik-e. Mindenesetre ha a program meghozza a várt eredményeket, valószínűleg kiterjesztik az egész ázsiai államra, ahol nagyjából 84 millión foglalkoznak kiszállítással. 

A hatóságok már korábban is próbálkoztak hasonló regulákkal, úgy tűnik, hogy kevés sikerrel. A főváros kampányokat indított a kézbesítők képzésére az elektromos kerékpárok és azok akkumulátorainak biztonságos használatáról. Országos szinten is törekedtek arra, hogy elvegyék a kedvet a veszélyes közlekedéstől: két éve a piacszabályozásért felelős állami hivatal hat másik kormányzati ügynökséggel karöltve iránymutatásokat adott ki, hogy az állami feletti keresetet és társadalombiztosítás biztosítsanak a futároknak – jelentette a South China Morning Post.

Egyre több kínai tanul csipmérnöknek

Kína az amerikai szankciók miatt igyekszik fejleszteni a hazai félvezetőgyártást, ennek érdekében egyre több egyetemen indulnak az ágazattal kapcsolatos képzések. Nőnek a kezdő fizetések, valamint a vállalatok és az egyetemek együttműködése is megkezdődött. Közben az is kiderült, hogy a dél-koreai SK Hynix továbbra is Kínában gyártana memóriacsipeket.