Újabb kemény csatározásnak nézhet elébe Egy 17 amerikai zenei kiadóból álló érdekvédelmi szervezet beperelte a Twittert arra hivatkozva, hogy a közösségi oldal mintegy 1700 dalt érintő szerzői jogsértést tett lehetővé. A National Music Publishers’ Association (NMPA) több mint 250 millió dolláros (mintegy 85,8 milliárd forint) kártérítést követel a cégtől – adta hírül a BBC.
A nashville-i szövetségi bíróságon benyújtott keresetben az NMPA azt állítja, hogy a Twitter a profit érdekében engedélyezi és ösztönzi a jogsértéseket. A szervezet szerint ez a helyzet azóta sem változott, hogy Elon Musk megvásárolta a céget.
Az NMPA olyan többek között olyan cégeket is képvisel, mint a Sony Music Publishing, a BMG Rights Management és a Universal Music Publishing Group. Vádjaik szerint a Twitter továbbra is jelentős hasznot húz a licenc nélküli zenék elérhetővé tételéből anélkül, hogy az ehhez szükséges licencdíjakat megfizetné.
Hozzátették, hogy ezek a jogsértések tisztességtelen előnyökhöz juttatták a Twittert olyan versenytársakkal szemben is, mint a TikTok, a Facebook, az Instagrammal, a YouTube-al, és a Snapchat.
A Twitter az egyetlen a legnagyobb közösségi médiaplatformok közül, amely teljes mértékben megtagadta a szolgáltatásban található több millió dal licencelését
– nyilatkozta David Israelite, az NMPA elnöke közleményében.
A világ leggazdagabb emberének számító Elon Musk tavaly ősszel 44 milliárd dollárért vásárolta meg a Twittert. Azonban a zenék jogdíjai körüli problémák már jóval korábban kezdődtek. Mivel azonban az NMPA szerint a közösségi oldal tulajdonosváltása nem vezetett javuláshoz ezen a téren sem.
Éppen ellenkezőleg, a Twitter belső ügyei a jelen ügy szempontjából releváns ügyekben rendezetlenek
– tette hozzá David Israelite.
Az NMPA közleménye szerint ide tartozik, hogy a platform leépítette a tartalomellenőrzéssel és a szolgáltatási feltételek megsértésének ellenőrzésével foglalkozó, kritikus fontosságú részlegeket.
A közelmúltban Linda Yaccarino, az NBCUniversal médiaóriás korábbi reklámügyi vezetője lett a Twitter új főnöke. Azonban ő elsősorban az üzleti tevékenységet felügyeli a platformon, amely anyagi gondokkal küzd.