Az Európai Unióban éves bázison 15,2 százalékkal, 851 156 darabra nőtt az új személygépkocsik értékesítése júliusban – közölte az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) szerdán. Ezzel immár 12 hónapja folyamatos a növekedés, miután sikerült elhárítani az autóipar ellátási láncának a világjárvány idején kezdődött akadozását.
A legtöbb piac, köztük a négy legnagyobb is, stabilan nőtt: Franciaországban 19,9 százalékkal, Németországban 18,1 százalékkal, Spanyolországban 10,7 százalékkal, Olaszországban pedig 8,7 százalékkal több autó kelt el, mint egy éve.
A teljes mértékben elektromos meghajtású járművek forgalma az újautó-eladások 13,6 százalékát tette ki, szemben a tavaly júliusi 10 százalék alatti értékkel.
Az elektromosan tölthető, konnektoros (plug-in) hibridek 7,9 százalékos arányt értek el, míg minden negyedik EU-ban eladott jármű teljes hibrid volt.
A benzin- és dízelmotoros modellek együttes értékesítési hányada éppen csak meghaladta az eladások 50 százalékát.
A dízelüzemű járművek, amelyek még 2015-ben az új autók értékesítésének még több mint 50 százalékát hozták, júliusban már csupán alig több mint 14 százalékon álltak, annak ellenére, hogy Németországban (plusz 2,7 százalék) és a közép- és kelet-európai piacokon, különösen Szlovákiában (plusz 36,1 százalék), valamint Romániában (plusz 19,8 százalék) növekedés volt tapasztalható.
Az Európában legtöbb autót értékesítő Volkswagen eladásai 17,9 százalékkal nőttek - közölte az ACEA -, míg a BMW és a Renault eladásai 22,5 százalékkal, illetve 16,9 százalékkal emelkedtek.
A Stellantis azonban, amely logisztikai és szállítási problémákkal küzd Európában, 6,1 százalékos csökkenést könyvelhetett el.
Az év első hét hónapjában az új személygépkocsik uniós regisztrációja év/év alapon 17,6 százalékkal, összesen 6,3 millió darabra nőtt, ami viszont 22 százalékkal még mindig elmarad a 2019-es volumentől.