Az Európai Unióban éves bázison 15,2 százalékkal, 851 156 darabra nőtt az új személygépkocsik értékesítése júliusban – közölte az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) szerdán. Ezzel immár 12 hónapja folyamatos a növekedés, miután sikerült elhárítani az autóipar ellátási láncának a világjárvány idején kezdődött akadozását.

Istanbul,,Turkey,-,June,23,2023,:,Bmw,Ix1,Is
A BMW értékesítése több mint ötödével nőtt júliusban. Fotó: Shutterstock

A legtöbb piac, köztük a négy legnagyobb is, stabilan nőtt: Franciaországban 19,9 százalékkal, Németországban 18,1 százalékkal, Spanyolországban 10,7 százalékkal, Olaszországban pedig 8,7 százalékkal több autó kelt el, mint egy éve.

Az elektromos járművek eladásai eközben 60,6 százalékkal ugrottak meg, részben az számos országában nyújtott támogatásoknak köszönhetően. 

A teljes mértékben elektromos meghajtású járművek forgalma az újautó-eladások 13,6 százalékát tette ki, szemben a tavaly júliusi 10 százalék alatti értékkel.

Az elektromosan tölthető, konnektoros (plug-in) hibridek 7,9 százalékos arányt értek el, míg minden negyedik EU-ban eladott jármű teljes hibrid volt.

A benzin- és dízelmotoros modellek együttes értékesítési hányada éppen csak meghaladta az eladások 50 százalékát.

A dízelüzemű járművek, amelyek még 2015-ben az új autók értékesítésének még több mint 50 százalékát hozták, júliusban már csupán alig több mint 14 százalékon álltak, annak ellenére, hogy Németországban (plusz 2,7 százalék) és a közép- és kelet-európai piacokon, különösen Szlovákiában (plusz 36,1 százalék), valamint Romániában (plusz 19,8 százalék) növekedés volt tapasztalható.

 

Az Európában legtöbb autót értékesítő Volkswagen eladásai 17,9 százalékkal nőttek - közölte az ACEA -, míg a BMW és a Renault eladásai 22,5 százalékkal, illetve 16,9 százalékkal emelkedtek.

A Stellantis azonban, amely logisztikai és szállítási problémákkal küzd Európában, 6,1 százalékos csökkenést könyvelhetett el.

Az év első hét hónapjában az új személygépkocsik uniós regisztrációja év/év alapon 17,6 százalékkal, összesen 6,3 millió darabra nőtt, ami viszont 22 százalékkal még mindig elmarad a 2019-es volumentől.