A Boeing szerint a következő 20 évben a világ új repülőgép-szállításainak ötöde Kínába irányul majd, az átlagon felüli gazdasági növekedés és a belföldi légi közlekedés iránti fellendülő kereslet miatt. Az amerikai repülőgépgyártó szerdán kiadott elemzése szerint Kínának 2042-ig 8560 új kereskedelmi repülőgépre lesz szüksége, köztük 6470 keskeny törzsű repülőgépre, mint amilyen a 737 MAX.

Az új szállítások kétharmada a flotta bővítését szolgálja, míg a többi a régebbi repülőgépek lecserélésére. Így a Boeing szerint Kína kereskedelmi flottája a következő 20 évben több mint kétszeresére, közel 9600 repülőgépre nő.

Az amerikai gyártó kínai üzletágát súlyosan érintette, hogy a legkelendőbb 737 MAX repülőgépét balesetei után még mindig nem engedték hivatalosan vissza a légi forgalomba, Kínán kívül csak Oroszország tett így. A múlt hónapban az ügyhöz közel álló források a Bloomberget úgy tájékoztatták, hogy a vállalat négy év után készül újraindítani a kínai szállításokat.
A Boeing előrejelzése szerint Kínának 134 ezer pilótára, 138 ezer szerelőre és 161 ezer utaskísérőre lesz szüksége a várakozásaik szerint rohamosan fejlődő piacon.