NBA: gigaüzlet született a közvetítési jogokról
Az amerikai profi kosárlabda liga, az NBA összesen 76 milliár dollárért adta el a következő tizenegy szezon közvetítési jogait – idézi a Reuters az Athletic című szaklap értesüléseit.

A jogokért folytatott versenyben a Comcast, az NBCUniversal, az Amazon (Amazon Prime Video) és a Disney (ESPN) lett a befutó. Az új megállapodás összege több mint háromszorosa a jelenleginek. Ennek hátterében az áll, hogy a prémium felhasználókért folytatott versenyben a sport egyre nagyobb vonzerőt jelent.
Az NBA mindig is a sztárok által vezérelt sport volt, olyan tehetségek, mint Michael Jordan, LeBron James és Shaquille O’Neal uralták a mérkőzéseket és a nézettséget.
NBA - maximalizálnák a megtérülést
A liga fő partnerei eddig a Disney-ESPN, az ABC, valamint 2002-től a Warner Bros Discovery (TNT Sports) voltak. Az NBA-nek azonban eltökélt szándéka volt, hogy új médiapartnereket vonjon be, maximalizálja a megtérülést és megduplázza a liga üzleti értékét.
Ha az üzlet valóban létrejön, akkor vége szakadhat a Warner hálózataival való immár 40 évre visszatekintő partnerség. Az Athletic cikke szerint a TNT még lehet befutó. Mindenesetre az NBA-jogokat jövőre, a 2024–2025-ös szezonban még a Warner dominálja, az új jogdíjszerződés ezt követően léphet életbe.