Kemény összecsapásra készülnek a szakszervezetek a Volkswagen vezetésével
Hetek óta foglalkoztatja a közvéleményt a németországi Volkswagen-gyárak dolgozóinak sorsa, miután az autóipari mamutvállalat bejelentette, hogy több üzemét is bezárja és tömeges elbocsátásokat tervez.

Elemzők szerint a cégcsoport két vagy három németországi üzemét zárná be, ennek nyomán körülbelül 15 ezer dolgozótól válhatnak meg az idei év folyamán, de arról hallani, hogy további gyáregységek bezárását is fontolgatják – írja cikkében a Bloomberg.
A Volkswagen nagyot bukott az ázsiai térségben, ahol a helyi gyártók uralják az elektromosautó-piacot, a kínai járműgyártók ráadásul Európában is komoly riválist jelentenek a VW-nek, ezzel együtt a gyártási költségek is megnövekedtek, így a németek kénytelenek meghúzni a nadrágszíjat. A dolgozók viszont nem nyugszanak bele a helyzetbe, felveszik a kesztyűt, és hatalmas sztrájkot helyeztek kilátásba, amely akár hetekre megbéníthatja Európa legnagyobb autógyártójának működését.
„Nem tárgyalunk sem üzemek bezárásáról, sem tömeges elbocsátásokról”
– szögezte le Thorsten Gröger szakszervezeti főtárgyaló. Gröger hozzátette, amennyiben a VW ragaszkodik a terveihez, akkor „több tízezer kolléga fogja visszaterelni a céget a helyes útra”.
Az egyeztetések első körére Hannoverben kerül sor, a szakszervezetek a szerdai napra tüntetést szerveznek az ottani gyáregység elé.
A Volkswagen vezetésének nemcsak a szakszervezetek ellenállása miatt lesz nehéz dolga, ha keresztül akarja vinni a megszorításokról szóló terveket, hiszen a cég felügyelőbizottsági tagságának felét a dolgozók képviselői adják, a 20 százalékos részesedéssel rendelkező Alsó-Szászország szövetségi állam illetékesei pedig rendszerint a szakszervezetek érdekeinek megfelelően szavaznak.


