
Gigászok harca: hatalmas lehetőség kapujában az Adidas, megszoríthatja a Nike-t
A Nike gyengülő helyzete jó lehetőséget kínál, hogy legnagyobb riválisa, az Adidas növelje piaci részesedését. Elemzők szerint azonban a német márkának keményebben kell dolgoznia azon, hogy fenntartsa a vásárlók érdeklődését a legnépszerűbb cipők, a Samba és a Gazelle iránt.

Az elmúlt években ezek a termékek lendítették fel az Adidas eladásait, és az elemzők arra számítanak, hogy az október 29-i gyorsjelentés 6,4 milliárd eurós bevételt mutat majd a harmadik negyedévről. Ez – árfolyamhatásoktól megtisztítva – 10 százalékos növekedést jelentene az egy évvel korábbi adathoz képest.
A jövőben azonban a németeknek nagyon átgondolt stratégiát kell folytatniuk. Félő, hogy legnépszerűbb sportcipőjük, a Samba népszerűsége nehezen tartható fent.
A sneaker-rajongóknak és a divatot követő fogyasztóknak már van belőle. Most azt látjuk, hogy az Adidas az alacsonyabb árkategóriák bevezetésével az utcai sportcipők piacán a szélesebb közönség felé nyit
– mondta a Reutersnek Aneesha Sherman, a Bernstein elemzője, hozzátéve, hogy ebben a folyamatban még hatalmas a növekedési potenciál, hiszen még mindig vannak lemaradók, akiknek még nincs ilyen cipőjük, vagy talán nem akarták kifizetni a 100 dolláros árat, de 60-at már igen.
A kereslettel játszik az Adidas
Az Adidas a trendhez csatlakozni kívánó, de mégis az egyediségre törekvő vásárlókat próbálja megnyerni, ezért folyamatosan új színváltozatokat dobott piacra a Samba, a Gazelle és a Spezial modellekből. A féléves eredmények július végi publikálása után az Adidas vezérigazgatója, Bjorn Gulden közölte, hogy a kiskereskedők továbbra is ostromolják őket az új modellekért.
Folyamatosan megy a tilitoli, fogyasztó és a kiskereskedő többet akar, viszont a márkának nem szabad elinflálódnia, így visszafogja a kínálatot
– közölte Matt Powell, a BCE Consulting vezető tanácsadója. Véleménye szerint „az Adidas jól tenné, ha tényleg a fékre taposna a Samba és a Gazelle esetében, hogy fenntartsa az eladási rátát. (Ez a mérőszám azt mutatja, hogy a kiskereskedő hány százalékát tudta eladni a gyártótól kapott terméknek.)
Vannak arra utaló jelek, hogy a németek
- a jövőben más termékekre, így például a Campusra és az SL72 „retro futócipőre” összpontosítanak.
- Stella McCartney párizsi divatbemutatóján egy új Adidas-kreációt mutatott be, amelyet motorsport-versenycipőkről mintáztak. Ezzel szeretnék kihasználni a Forma–1 népszerűségét.
- A száguldó cirkusz egyébként a múlt héten jelentette be, hogy 10 éves partnerségi megállapodást kötött az LVMH luxus-csoporttal.
A Nike a közelmúltban profitfigyelmeztetést adott ki, gyenge ünnepi szezonra számít. A cégnél új vezérigazgató veszi át a gyeplőt, és nyilván időbe telik egy új stratégia kidolgozása. Így a német márkának ritkán adódó lehetősége nyílik, hogy a Nike-t hazai piacon szorítsa meg.





