Német autóipar: óriáscég jelentett csődöt – 2025 még rosszabb lehet, mint 2024
Újabb áldozatot követelhet a német autóipar válsága, ezúttal egy alumíniumöntvényeket gyártó beszállító, a Voit Automotive kért csődvédelmet. A vállalat mintegy kétezer embernek ad munkát, aminek fele a cég Saar-vidéki központjában, St. Ingbertben dolgozik, míg a többi munkavállaló Franciaországban vagy Lengyelországban.

A cél a cég életben tartása, és minél több munkahely megőrzése
A Frankfurter Rundschau összefoglalója szerint ugyanakkor nincs veszve minden, hiszen a Voit nem a cég felszámolásával, hanem annak restrukturálásával keveredne ki a fizetésképtelenség gödréből.
Az autóipari beszállító fontos szereplő a piacon, hiszen honlapja tanulsága szerint mintegy 45 márka, köztük
- az Audi,
- a BMW,
- a Mercedes,
- a Volkswagen,
- a Ford
és még sok másik márka számára gyárt alkatrészeket. Nagyjából egy éve a kínai Chongqing Millison Technologies merült fel, mint befektető a vállalkozásban, ám az üzlet végül nem jött össze, ezért kért csődvédelmet a Voit. A kínai vállalat a német autóipar nehézségeivel indokolta, hogy miért állt el a tranzakciótól.
Az autóipar helyzete különösen nehéz
Az autóipar válsága német cégek sorát döntötte csődbe, tavaly 17 százalékkal emelkedett a fizetésképtelenséget jelentő vállalkozások száma, ami idén tovább nőhet. Bár a helyzet sokszor más szektorokat is érint, az autóipar helyzete különösen nehéz, így a szektorban 65 százalékkal nőtt egy év alatt a csődök száma a Falkensteg tanácsadócég szerint.
Ez azt is jelenti, hogy minden hatodik németországi csőd az autóiparhoz köthető. A Falkensteg szerint ráadásul
idén még tovább szélesedhet a csődöt jelentő cégek köre a szektorban, akár mintegy 20-25 százalékkal is.
Az Európai Központi Bank várhatóan folytatódó kamatcsökkentései ugyanakkor némileg megkönnyíthetik a fizetőképesség határán egyensúlyozó cégek finanszírozását. Az iparágnak némi segítséget nyújthat az is, ha végül Brüsszel az elektromos átállás európai szintű központi támogatása mellett dönt, miután tagállami szinten például pont Németország rántotta ki a szőnyeget az autógyártók lába alól.


