Ezreket küld el az Audi, de a győri gyár dolgozóinak nem kell aggódniuk
Nincs vége az elbocsátásoknak a Volkswagen csoportnál, ezúttal az Audi márkánál szüntetnek meg 7500 álláshelyet 2029-ig Németországban – közölte az autógyártó hétfőn.

A tervezett intézkedésekről a menedzsment és a munkások képviselői meg is állapodtak már, és attól évi 1 milliárd euró megtakarítást várnak, miközben az Audi a következő négy évben németországi telephelyeibe 8 milliárd eurót fektet be – írja a Reuters. Az elbocsátások főként az adminisztrációt és a fejlesztőket érintik majd.
A Volkswagen márkáinál nemcsak az Audi küld el dolgozókat
Az Audi leépítéseivel a Volkswagennél csoportszinten 48 ezer állás szűnhet meg, hiszen a Volkswagen márkánál 35 ezer főt építenek le, a Porsce 3900 főt bocsát el, és a szoftverrészleg Cariadtól is szélnek eresztenek 1600 embert. Ráadásul az Audi 2019 óta már 9500 dolgozót elküldött, amit
azzal indokoltak, hogy az így megtakarított tőkére a az elektromos átállás finanszírozása miatt van szükség, valamint azért, hogy haszonkulcsát 9–11 százalék közé növelje.
A márka azonban nem muzsikált túl fényesen az elmúlt években, a haszonkulcsa is csak 4,5 százalék volt a tavalyi év első kilenc hónapjában, és 2023-ban is csak 76 százalék, miután fontos piacain csökkentek az eladásai, és a brüsszeli gyár bezárása is költséges volt. Az Audi kedden számol be teljes 2024-es évet érintő eredményeiről. A német autógyártó egy új, belépőszintű elektromos autót tervez gyártani Ingolstadtban, és egy új modellre készül másik németországi gyárában, Neckarsulmban, ami a német szakszerveztek számára megnyugtató lehet. Hiszen ők attól féltek, hogy az Audi olcsóbb országokban, például hazánkban fog inkább elektromos autókat gyártani.


