BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezreket küld el az Audi, de a győri gyár dolgozóinak nem kell aggódniuk

A német autógyártó 7500 dolgozót küld el 2029-ig. Ezek azonban főként az adminisztrációval és a fejlesztéssel foglalkozó németországi alkalmazottak lesznek az Audinál.

Nincs vége az elbocsátásoknak a Volkswagen csoportnál, ezúttal az Audi márkánál szüntetnek meg 7500 álláshelyet 2029-ig Németországban – közölte az autógyártó hétfőn.

NBB_20141105_1644
A győri Audi beszállítójának szakszervezete alapbérfejlesztést követel
Az Audi győri gyárában nincs szó leépítésekről / Fotó: Nagy Béla

A tervezett intézkedésekről a menedzsment és a munkások képviselői meg is állapodtak már, és attól évi 1 milliárd euró megtakarítást várnak, miközben az Audi a következő négy évben németországi telephelyeibe 8 milliárd eurót fektet be – írja a Reuters. Az elbocsátások főként az adminisztrációt és a fejlesztőket érintik majd.

A Volkswagen márkáinál nemcsak az Audi küld el dolgozókat

Az Audi leépítéseivel a Volkswagennél csoportszinten 48 ezer állás szűnhet meg, hiszen a Volkswagen márkánál 35 ezer főt építenek le, a Porsce 3900 főt bocsát el, és a szoftverrészleg Cariadtól is szélnek eresztenek 1600 embert. Ráadásul az Audi 2019 óta már 9500 dolgozót elküldött, amit 

azzal indokoltak, hogy az így megtakarított tőkére a az elektromos átállás finanszírozása miatt van szükség, valamint azért, hogy haszonkulcsát 9–11 százalék közé növelje.

A márka azonban nem muzsikált túl fényesen az elmúlt években, a haszonkulcsa is csak 4,5 százalék volt a tavalyi év első kilenc hónapjában, és 2023-ban is csak 76 százalék, miután fontos piacain csökkentek az eladásai, és a brüsszeli gyár bezárása is költséges volt. Az Audi kedden számol be teljes 2024-es évet érintő eredményeiről. A német autógyártó egy új, belépőszintű elektromos autót tervez gyártani Ingolstadtban, és egy új modellre készül másik németországi gyárában, Neckarsulmban, ami a német szakszerveztek számára megnyugtató lehet. Hiszen ők attól féltek, hogy az Audi olcsóbb országokban, például hazánkban fog inkább elektromos autókat gyártani.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.