BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezreket küld el az Audi, de a győri gyár dolgozóinak nem kell aggódniuk

A német autógyártó 7500 dolgozót küld el 2029-ig. Ezek azonban főként az adminisztrációval és a fejlesztéssel foglalkozó németországi alkalmazottak lesznek az Audinál.

Nincs vége az elbocsátásoknak a Volkswagen csoportnál, ezúttal az Audi márkánál szüntetnek meg 7500 álláshelyet 2029-ig Németországban – közölte az autógyártó hétfőn.

NBB_20141105_1644
A győri Audi beszállítójának szakszervezete alapbérfejlesztést követel
Az Audi győri gyárában nincs szó leépítésekről / Fotó: Nagy Béla

A tervezett intézkedésekről a menedzsment és a munkások képviselői meg is állapodtak már, és attól évi 1 milliárd euró megtakarítást várnak, miközben az Audi a következő négy évben németországi telephelyeibe 8 milliárd eurót fektet be – írja a Reuters. Az elbocsátások főként az adminisztrációt és a fejlesztőket érintik majd.

A Volkswagen márkáinál nemcsak az Audi küld el dolgozókat

Az Audi leépítéseivel a Volkswagennél csoportszinten 48 ezer állás szűnhet meg, hiszen a Volkswagen márkánál 35 ezer főt építenek le, a Porsce 3900 főt bocsát el, és a szoftverrészleg Cariadtól is szélnek eresztenek 1600 embert. Ráadásul az Audi 2019 óta már 9500 dolgozót elküldött, amit 

azzal indokoltak, hogy az így megtakarított tőkére a az elektromos átállás finanszírozása miatt van szükség, valamint azért, hogy haszonkulcsát 9–11 százalék közé növelje.

A márka azonban nem muzsikált túl fényesen az elmúlt években, a haszonkulcsa is csak 4,5 százalék volt a tavalyi év első kilenc hónapjában, és 2023-ban is csak 76 százalék, miután fontos piacain csökkentek az eladásai, és a brüsszeli gyár bezárása is költséges volt. Az Audi kedden számol be teljes 2024-es évet érintő eredményeiről. A német autógyártó egy új, belépőszintű elektromos autót tervez gyártani Ingolstadtban, és egy új modellre készül másik németországi gyárában, Neckarsulmban, ami a német szakszerveztek számára megnyugtató lehet. Hiszen ők attól féltek, hogy az Audi olcsóbb országokban, például hazánkban fog inkább elektromos autókat gyártani.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.