BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Warning strike at Volkswagen plants in Germany - Zwickau

Volkswagen-sztrájk: ez a megállapodás – tízezreket rúgnának ki és még örülhetnek a dolgozók, hogy ennyivel megúszták

A vezérigazgató szerint a történelmi leépítési terv jó hír a vállalat számára. A Volkswagen 2030-ig nem adna fizetésemelést vagy bónuszokat, ezután pedig több tízezer embert tenne az utcára.

A Volkswagen német autógyártó szakszervezetekkel kötött megállapodása – amely a jövőben 35 ezer munkahely leépítését jelentené Németországban – „jó hír” a vállalat számára – mondta vasárnap a vállalat vezérigazgatója a Frankfurter Allgemeine című lapnak adott interjújában.

Warning strike at Volkswagen plants in Germany - Zwickau
A Volkswagen 2030-ig nem adna fizetésemelést vagy bónuszokat, ezután pedig több tízezer embert tenne az utcára  / Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

A döntés része a Volkswagen németországi tevékenységét érintő jelentős változtatások sorozatának, beleértve egy jókora kapacitáscsökkentést is, amelyről a gyártó és a szakszervezetek hétfőn állapodtak meg egy utolsó utáni tárgyalás során, hogy megakadályozzák a németországi sztrájksorozatokat.

Az autógyártó és dolgozói között ugyanis hónapok óta fennállnak a feszültségek, miután kiderült, hogy 87 éves történelme során először német gyárakat zárna be a cég, párhuzamosan pedig általános leépítéseket és bércsökkentéseket hajtana végre.

A most született megállapodás jó hír számunkra. Ezzel meg tudjuk alapozni a jövőt, és a továbbiakban is több ezer embernek tudnánk munkahelyet biztosítani Németországban 

– jelentette ki Oliver Blume, a Volkswagen csoport vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a németországi telephelyek túlkapacitásának csökkentésével a vállalat képes lesz versenyképes áron gyártani a járműveket. A Volkswagen szerint a megállapodás középtávon évi 15 milliárd euró megtakarítást tesz lehetővé, ám várhatóan nem lesz jelentős hatása a 2024-es eredményekre.

Keserű győzelem a Volkswagen dolgozói számára

Bár azonnali gyárbezárások nem lesznek – igaz, a vállalat bejelentette, hogy több üzemük és telephelyük esetében is vevőt keresnek –, a következő években mintegy 4000 középvezetőnek tetemes bércsökkentésre kell számítania 2030-ig.

Az évtized végétől kezdődően azonban elindulna egy brutális leépítési hullám, amely várhatóan 35 ezer munkahelybe kerülne, addig pedig a dolgozók sem béremelésekre, sem pedig bónuszokra nem számíthatnak. A Volkswagen ráadásul a gyártást Mexikóba helyezné át, ott ugyanis sokkal lazább szabályok vannak érvényben – emiatt sok európai vállalat kritizálta a blokkot.

Német autóipar: a golyóálló luxusmárka alól is kirúgták a sámlit – ezresével rúgná ki a dolgozóit a Porsche

A német autóipar problémái elől még a stuttgarti sportkocsigyártó sem menekülhet teljesen. Egy jelentés szerint ugyanis a Porsche a közeljövőben mintegy 8000 munkahelyet szüntethet meg.

 

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.