A Volkswagen német autógyártó szakszervezetekkel kötött megállapodása – amely a jövőben 35 ezer munkahely leépítését jelentené Németországban – „jó hír” a vállalat számára – mondta vasárnap a vállalat vezérigazgatója a Frankfurter Allgemeine című lapnak adott interjújában.
A döntés része a Volkswagen németországi tevékenységét érintő jelentős változtatások sorozatának, beleértve egy jókora kapacitáscsökkentést is, amelyről a gyártó és a szakszervezetek hétfőn állapodtak meg egy utolsó utáni tárgyalás során, hogy megakadályozzák a németországi sztrájksorozatokat.
Az autógyártó és dolgozói között ugyanis hónapok óta fennállnak a feszültségek, miután kiderült, hogy 87 éves történelme során először német gyárakat zárna be a cég, párhuzamosan pedig általános leépítéseket és bércsökkentéseket hajtana végre.
A most született megállapodás jó hír számunkra. Ezzel meg tudjuk alapozni a jövőt, és a továbbiakban is több ezer embernek tudnánk munkahelyet biztosítani Németországban
– jelentette ki Oliver Blume, a Volkswagen csoport vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a németországi telephelyek túlkapacitásának csökkentésével a vállalat képes lesz versenyképes áron gyártani a járműveket. A Volkswagen szerint a megállapodás középtávon évi 15 milliárd euró megtakarítást tesz lehetővé, ám várhatóan nem lesz jelentős hatása a 2024-es eredményekre.
Bár azonnali gyárbezárások nem lesznek – igaz, a vállalat bejelentette, hogy több üzemük és telephelyük esetében is vevőt keresnek –, a következő években mintegy 4000 középvezetőnek tetemes bércsökkentésre kell számítania 2030-ig.
Az évtized végétől kezdődően azonban elindulna egy brutális leépítési hullám, amely várhatóan 35 ezer munkahelybe kerülne, addig pedig a dolgozók sem béremelésekre, sem pedig bónuszokra nem számíthatnak. A Volkswagen ráadásul a gyártást Mexikóba helyezné át, ott ugyanis sokkal lazább szabályok vannak érvényben – emiatt sok európai vállalat kritizálta a blokkot.
Német autóipar: a golyóálló luxusmárka alól is kirúgták a sámlit – ezresével rúgná ki a dolgozóit a Porsche
A német autóipar problémái elől még a stuttgarti sportkocsigyártó sem menekülhet teljesen. Egy jelentés szerint ugyanis a Porsche a közeljövőben mintegy 8000 munkahelyet szüntethet meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.