BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felemásra sikeredett a német autóexport

Nőtt a német autóexport és autóimport is tavaly. A német autóexport-teljesítmény ugyanakkor nem felhőtlen, mivel hiába értékesítettek több járművet, az értékük csökkent. Az importált és az exportált járművek között is a benzinmotor volt a leggyakoribb meghajtási típus.

Tavaly volumenben növekedett, exportértékben csökkent a német autóexport a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis csütörtöki jelentése alapján.

Automotive industry - Volkswagen
német autóexport
Nőtt a német autóexport, de nincs ok a nagy örömre / Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

A német autóexport alakulása jó is, meg nem is

A német személygépkocsi-export 2024-ben volumenben 2,5 százalékkal 3,4 millióra emelkedett, exportbevételben pedig 1,3 százalékkal 135 milliárd euróra csökkent.

  • A német autóipar legnagyobb exportpiaca továbbra is az Egyesült Államok 13,1 százalékos részesedéssel, 
  • a második az Egyesült Királyság 11,3 százalékos, 
  • a harmadik pedig Franciaország 7,4 százalékos részesedéssel.

A kizárólag elektromos meghajtású személygépkocsik exportja 11,9 százalékkal 881 ezerre nőtt 2024-ben, ami az összes személygépkocsi-export 25,9 százalékát teszi ki. 

A korábbi évekhez hasonlóan 

az exportált személygépkocsik legfontosabb hajtástípusa a benzinmotor volt 42 százalékos részesedéssel, 1,4 millió autóval.

A hibrid járművek 17,2 százalékos részesedést értek el 584 ezer exportált autóval, majd a dízelüzemű járművek következtek 15,0 százalékos részesedéssel, 512 ezerrel.

Nagyot nőtt a Németországba importált autók száma

Németországba 2024-ben 1,8 millió új személygépkocsit importáltak, ami az előző, 2023-as évhez képest volumenben 11,5 százalékkal, értékét tekintve pedig 12,8 százalékkal csökkent.

Az importált járművek között is a benzinmotor volt a leggyakoribb meghajtási típus, 40,3 százalékkal, azaz 742 ezer autóval, amelyet a dízelmotor követett az importált járművek 24,4 százalékával. A hibrid járművek 22,0 százalékot, a tisztán elektromos autók pedig 13,3 százalékot tettek ki az importban. A tisztán elektromos motorral hajtott személygépkocsik behozatala 2024-ben 46 százalékkal 244 ezerre csökkent a 2023-as 451 ezerhez képest.

Tovább mélyül a német autóipar válsága: több ezer főt épít le az alkatrészgyártó óriás

A világ harmadik legnagyobb beszállítója bezárná az egyik németországi üzemét. A Continental a költségcsökkentés érdekében kénytelen radikális lépéseket tenni, aminek azonban a dolgozók nem fognak örülni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.