Tavaly volumenben növekedett, exportértékben csökkent a német autóexport a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis csütörtöki jelentése alapján.
A német személygépkocsi-export 2024-ben volumenben 2,5 százalékkal 3,4 millióra emelkedett, exportbevételben pedig 1,3 százalékkal 135 milliárd euróra csökkent.
A kizárólag elektromos meghajtású személygépkocsik exportja 11,9 százalékkal 881 ezerre nőtt 2024-ben, ami az összes személygépkocsi-export 25,9 százalékát teszi ki.
A korábbi évekhez hasonlóan
az exportált személygépkocsik legfontosabb hajtástípusa a benzinmotor volt 42 százalékos részesedéssel, 1,4 millió autóval.
A hibrid járművek 17,2 százalékos részesedést értek el 584 ezer exportált autóval, majd a dízelüzemű járművek következtek 15,0 százalékos részesedéssel, 512 ezerrel.
Németországba 2024-ben 1,8 millió új személygépkocsit importáltak, ami az előző, 2023-as évhez képest volumenben 11,5 százalékkal, értékét tekintve pedig 12,8 százalékkal csökkent.
Az importált járművek között is a benzinmotor volt a leggyakoribb meghajtási típus, 40,3 százalékkal, azaz 742 ezer autóval, amelyet a dízelmotor követett az importált járművek 24,4 százalékával. A hibrid járművek 22,0 százalékot, a tisztán elektromos autók pedig 13,3 százalékot tettek ki az importban. A tisztán elektromos motorral hajtott személygépkocsik behozatala 2024-ben 46 százalékkal 244 ezerre csökkent a 2023-as 451 ezerhez képest.
Tovább mélyül a német autóipar válsága: több ezer főt épít le az alkatrészgyártó óriás
A világ harmadik legnagyobb beszállítója bezárná az egyik németországi üzemét. A Continental a költségcsökkentés érdekében kénytelen radikális lépéseket tenni, aminek azonban a dolgozók nem fognak örülni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.