A 737 MAX, amelyet a kínai Xiamen légitársaságnak szántak, egy szemtanú szerint már Xiamen festéssel landolt a seattle-i Boeing Fielden – számolt be róla a Reuters. Az 5000 mérföldes (8000 kilométeres) visszaúton Guamban és Hawaiiban tankolási megállókat iktatott be a sugárhajtású repülőgép, amely egyike volt azoknak a 737 MAX repülőgépeknek, amelyek a Boeing csousani befejező központjában vártak a végső simítások elvégzésére és egy kínai társaságnak való átadásra, de sorsukat bizonytalanná tette a vámháború.
Mint ismert, Trump ebben a hónapban 145 százalékra emelte a kínai importra kivetett alapvámokat. Kína megtorlásul 125 százalékos vámot vetett ki az amerikai árukra. A Boeing repülőgépet átvevő kínai légitársaságot megbéníthatnák a vámok, mivel egy új 737 MAX piaci értéke körülbelül 55 millió dollár az IBA légi közlekedési tanácsadó cég szerint. Nem világos, hogy melyik fél döntött úgy, hogy a repülőgép visszatérjen az Egyesült Államokba. Sem a Boeing, sem a Xiamen nem válaszolt az ezzel kapcsolatos kérdésekre.
A Boeing legkelendőbb modelljének, a 737 MAX-nak a visszatérése a legújabb jele annak, hogy az új repülőgépek szállításában megszakadt a repülőgépipar több évtizedes vámmentessége.
A vámháború akkor jött, amikor a Boeing éppen kilábal a 737 MAX repülőgépek importjának csaknem öt éve tartó befagyasztásából és a korábbi kereskedelmi feszültségekből.
A vámtételek megváltoztatásával kapcsolatos zűrzavar sok repülőgép-szállítást bizonytalanná tehet, egyes légitársaságok vezérigazgatói azt mondják, hogy inkább elhalasztják a repülőgépek leszállítását, mintsem vámot fizetnének – állítják elemzők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.