Könnyen bajba kerülhet a jövőben az, aki az öreg autójával venné célba Észak-Olaszországot, ugyanis sok dízelmotoros autót fognak kitiltani – hívta fel a figyelmet a Vezess.hu
A lap szerint, 2025 őszétől azonban olyan szigorítás lép életbe Olaszország északi részén, aminek hatására sokaknak újra kell tervezniük az utazásukat. Annak érdekében, hogy a Pó-völgy légszennyezettsége mérséklődjön, átfogó tilalmat vezetnek be az Euro 5-ös kibocsátási szabványnak megfelelő dízelmotorral szerelt járművekre – írja a Bild.
Külön figyelni kell majd arra, hogy régiónként eltérnek a szabályok – az alábbiak szerint:
A szigorítás különösen azokat érinti, akik régebbi dízelmotoros autóval rendelkeznek, és nem bérautóval, repülőgéppel vagy vonattal terveznek elindulni. A részecskekibocsátások terén szigorodó, ezáltal a részecskeszűrőt lényegében kötelezővé tevő Euro 5-öt 2009 szeptemberében hagyták jóvá, de hivatalosan 2011 januárjától váltotta le a korábbi, Euro 4-es szabványt, majd két évvel később frissítették. Egészen 2014 szeptemberéig volt érvényben, amikor az azóta több ízben szigorított, jelenleg is hatályos Euro 6 váltotta.
A lehetséges következményeket illetően a következőkre érdemes számítani: amellett, hogy a hatóságok 168 eurós – a mostani árfolyamon megközelítőleg 70 ezer forintos – bírságot szabhatnak ki, átmenetileg, 15‒30 napra a szabálysértő jogosítványát is bevonhatják.
A Világgazdaság korábban megírta, hogy az Európai Unióban éves összevetésben 1,9 százalékkal csökkent az eladott új autók száma az idei első három hónapban, a kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése az idei első negyedévben 15,2 százalék volt, magasabb az egy évvel korábbi 12 százalékhoz képest – közölte az ACEA, az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete. Az ACEA honlapján szereplő adatok szerint Magyarországon 32 ezer 899 új autót adtak el az idei első három hónapban, 3,8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
A dízeles autók eladása 27,8 százalékkal, 4183-ra emelkedett,
míg a benzineseké 14,2 százalékkal, 7877-re csökkent.
Egyre erősödik a nyomás Brüsszelre. A belső égésű motorok betiltásának 2035-ös határideje egyelőre érvényes, de vannak biztató jelek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.