BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Amerika megúszta: Kína meggondolta magát, a Boeing még sincs kitiltva

Újraindulhatnak a Boeing-szállítások Kínába, átveszik a repülőgépeket. Enyhül a vámháború, így a kereskedelmi korlátozásokat is feloldják.

A pekingi tisztviselők ezen a héten elkezdték tájékoztatni a belföldi légitársaságokat és a kormányzati szerveket, hogy az amerikai gyártmányú repülőgépek szállításai újraindulhatnak – közölték a névtelenséget kérő személyek.

vámháború
A vámháború enyhülésének köszönhetően ismét vásárol Boeing-repülőket Kína / Fotó: Hsu-Yu Cheng / Shutterstock

A kínai szállítások újraindítása azonnali lendületet fog adni a Boeingnek. Az enyhülés azután jön, hogy az Egyesült Államok 90 napra 30 százalékra csökkentette a legtöbb kínai importra kivetett összesen 145 százalékos vámot. Kína beleegyezett, hogy 10 százalékra csökkenti az amerikai árukra kivetett 125 százalékos vámot, és feloldja az április 2. óta az Egyesült Államokkal szemben hozott egyéb ellenintézkedéseket. A repülőgép-szállítások helyreállítása azonban rövid életű lehet, ha a vámháborút nem sikerül rendezni a három hónapos haladék alatt.  

A potenciális enyhülés jelei már április végén mutatkoztak, amikor Kína kijelentette, hogy hajlandó támogatni az amerikai vállalatokkal való normális együttműködést. Peking felajánlotta, hogy felfüggeszti egyes amerikai importcikkekre, köztük orvosi berendezésekre, egyes ipari vegyi anyagokra és repülőgép-lízingre kivetett magasabb vámokat.

De mikor szállítanak?

Ugyan a zöld lámpa kigyulladt, 

egyelőre nem világos, hogy a kínai légitársaságok milyen hamar kaphatják meg a szükséges repülőgépeket. 

A Boeing szóvivője nem kívánt nyilatkozni az ügyben, a Kínai Polgári Légiközlekedési Hivatal (Civil Airlines Administration) pedig nem reagált a Bloomberg megkeresésére. Néhány repülőgépet visszaszállítottak az Egyesült Államokba, miután a kínai vásárlók elutasították a megrendeléseiket. Eközben a Boeing figyelmeztetett, hogy bőven van jelentkező az eredetileg Kínának szánt repülőgépekre.

Kína várhatóan a globális repülőgép-kereslet ötödét adja a következő két évtizedben. 

Ugyanakkor éppen a kereskedelmi feszültségek miatt a Boeing nem jutott jelentős megrendelésekhez, sőt 2019-ben Kína állította le elsőként  a 737 Max járatokat.

A Boeing-megrendelésekhez közben már politikai jelentés is társul. Emblematikus, hogy az Egyesült Királysággal  a múlt héten megkötött megállapodás egy 10 milliárd dolláros repülőgép-beszerzést is magában foglal.
 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.