BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Wizz Airnek nagyon nem tetszik az Európai Parlament javaslata: milliók számára lehet drágább a repülés

Nem csak a Wizz Air, az egész iparág kiakadt a kézipoggyászt ingyenessé tevő javaslaton. A fapados légitársaságok szerint a lépés aláássa működési hatékonyságukat is.

A Wizz Air közleményben kelt ki az Európai Parlament azon javaslata ellen, amely szerint a repülőjegyek árának a kézipoggyász szállításának árát is tartalmaznia kellene. A fapados légitársaság szerint a javaslat milliók számára tenné drágábbá a repülést, hiszen a poggyászdíjat azoknak is fel kellene számolni, akik anélkül utaznak.

utasforgalom, utasok, repülőgép, repülés, repülőtér, wizz air, utazás, utazók,Iasi,,Romania,05.08.2023:,Aircraft,Airplane,Company,Ryanair,And,Wizz,Air
A Wizz Air, ahogy más fapados légitársaságok is, igyekszik minél gyorsabban felrakni a gépre az utasokat / Fotó: almo Creative / Shutterstock

Az Agerpresshez eljuttatott közlemény szerint a lépés a fogyasztói választás ellen hatna, és az árak transzparenciáját is csökkentené, ugyanakkor a légitársaságokat a rejtett költségek miatt kritizálók szerint a javaslat pont hogy javítaná az árak átláthatóságát.

Nemcsak az árról van szó, hanem a hatékonyságról is a fapados légitársaságok szerint

A Wizz Air szerint az utasok beszállásához szükséges idő is nőne a lépéssel, különösen az olcsó diszkont-légitársaságok esetében, melyek igyekeznek nagyon rövid idő, akár fél óra alatt elintézni a gépre szállást. Az Adevarul iparági forrásai szerint mindez akár a fapados társaságok működési hatékonyságát is alááshatja, amely biztosítja az olcsó repülést Európában.

Az Európai Parlament képviselői kedden kezdeményezték a kézipoggyászokra vonatkozó különdíjak eltörlését, amit a törvényhozás közlekedési és turisztikai bizottsága is elfogadott. Azonban üzleti csoportok hevesen ellenzik a lépést. A javaslat szerint a légitársaságoknak egy személyes tárgy, például kézi- vagy hátitáska mellett ingyen kellene biztosítaniuk egy további, maximum 7 kilogrammos kézipoggyász fedélzetre vitelét.

Számos fapados légitársaság azonban csak egy kézipoggyász szállítását engedélyezi ingyen, és 

az iparág amellett érvel, hogy így az utasoknak olyan szolgáltatásért is fizetniük kellene, amit nem vesznek igénybe. 

A javaslatot a bizottság után az Európai Parlamentnek és a tagállamok vezetőinek is jóvá kellene hagyniuk ahhoz, hogy életbe lépjen.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.