A nyári vakáció és a turisztikai főszezon beköszöntével egyre többen kelnek útra belföldi vagy akár külföldi utazásokra. Az utóbbiak közül sokan repülővel teszik ezt meg. A Tradingpedia ennek apropóján idén is elkészítette a légitársaságok rejtett költségeivel kapcsolatos összeállítását.
Nem túl előkelő listájuk első két helyén a Wizz Air és a Ryanair végzett, 105 ezer, illetve 103 ezer forintnyi költséggel. A magyarázat szerint nem átlátható a légitársaságok díjszabása, ami megnehezíti az utasoknak, hogy összehasonlítsák az árakat, vagy megalapozott gazdasági döntést hozzanak. Példának hozták fel, hogy nem mindenhol jelölik egyértelműen, hogy a kézipoggyászért felszámolt díjak nincsenek benne az alapjegy árában. Hozzátették, hogy bár egyes díjak elkerülhetők, vannak olyan „választható” szolgáltatások, amelyeket az utas nem tud kikerülni.
A felmérés eredményeire a Világgazdaságnak küldött tájékoztatásában a Wizz Air is reagált, megjegyezve, hogy azt a módszertani hiányosságai miatt nem tartják szakmailag megalapozott kutatásnak, és eredményeit nem fogadják el. Válaszukban kiemelték, hogy náluk nincsenek rejtett költségek, álláspontjuk szerint a légitársaság egy egyszerű, átlátható árat kínál utasainak, lehetővé téve, hogy bárki számára megengedhető áron fedezhessék fel a kínált úti célokat.
Hozzátették, hogy természetesen náluk is vannak extra tételek, mivel diszkont-légitársaságként a Wizz Air lehetővé teszi utasai számára, hogy eldönthessék, tartanak-e igényt magán az utazáson kívül egyéb szolgáltatásokra, amit a jegyen felül megvásárolhatnak. Ezek a választható kiegészítő szolgáltatások nem szükségesek a repüléshez, a légitársaság ezért ezek költségeit nem terheli rá olyan utasokra, akik nem igénylik.
A magyar gyökerű légitársaság mindenkit arra biztat, hogy online, díjmentesen csekkoljon be a járatra. Ehhez az utas vezetéknevére, illetve a Wizz Air által megadott, hatjegyű azonosító kódra van szükség. Azok, akik jegyük mellé nem foglaltak konkrét ülőhelyet, a járat indulása előtt 24 órával végezhetik el az utasfelvételt a mobilalkalmazásban vagy a weboldalon keresztül. Erről az utasok e-mailes emlékeztetőt is kapnak.
Hangsúlyozták, hogy érdemes mindig közvetlenül a légitársaság weboldalán vagy applikációján keresztül foglalni a jegyet, mert így biztosan hozzáférhetnek az utasok az azonosító kódhoz, amellyel minden, a foglalással kapcsolatos ügyet maguk intézhetnek, és az értesítéseket is megkaphatják. Ha közvetítő félen, például utazási irodán keresztül vásároltak jegyet, akkor a Wizz Air nem kapja meg az utasok adatait, így minden ügyintézéshez, értesítéshez a közvetítő ügynökre van szükség.
Hozzátették, hogy akik nem végzik el a járat indulásától számított 3 órán belül az online utasfelvételt, azok 13 euróért online előre lefoglalhatják a repülőtéri utasfelvételt. Ennek hiányában ez a folyamat 40 euróba kerül. Ezek a díjtételek és az utasfelvételi szabályzattal kapcsolatos részletes információk egyaránt elérhetők a légitársaság honlapján.
Lapunk megkereste a Ryanairt is a kutatás eredményeivel kapcsolatban. Amint reagálnak, frissítjük cikkünket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.