BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Reagált a rejtett költségekre a Wizz Air – ez áll a pluszdíjak hátterében

Egyre többen választják az alacsony repülőjegyárakat nyújtó légitársaságokat. Egy nemrég megjelent kutatás összegyűjtötte a fapadosoknál előforduló rejtett költségeket. A Wizz Air reagált a szerinte módszertanilag pontatlan felmérés eredményeire.

A nyári vakáció és a turisztikai főszezon beköszöntével egyre többen kelnek útra belföldi vagy akár külföldi utazásokra. Az utóbbiak közül sokan repülővel teszik ezt meg. A Tradingpedia ennek apropóján idén is elkészítette a légitársaságok rejtett költségeivel kapcsolatos összeállítását.

Lviv,,Ukraine,-,October,7th,,2020:,Wizzair's,One,Of,The
Wizz Air
áramszünet áramkimaradás áram
A Wizz Air reagált a rejtett költségekkel kapcsolatos hírekre / Fotó: Shutterstock

Nem túl előkelő listájuk első két helyén a Wizz Air és a Ryanair végzett, 105 ezer, illetve 103 ezer forintnyi költséggel. A magyarázat szerint nem átlátható a légitársaságok díjszabása, ami megnehezíti az utasoknak, hogy összehasonlítsák az árakat, vagy megalapozott gazdasági döntést hozzanak. Példának hozták fel, hogy nem mindenhol jelölik egyértelműen, hogy a kézipoggyászért felszámolt díjak nincsenek benne az alapjegy árában. Hozzátették, hogy bár egyes díjak elkerülhetők, vannak olyan „választható” szolgáltatások, amelyeket az utas nem tud kikerülni.

Megérkezett a Wizz Air válasza

A felmérés eredményeire a Világgazdaságnak küldött tájékoztatásában a Wizz Air is reagált, megjegyezve, hogy azt a módszertani hiányosságai miatt nem tartják szakmailag megalapozott kutatásnak, és eredményeit nem fogadják el. Válaszukban kiemelték, hogy náluk nincsenek rejtett költségek, álláspontjuk szerint a légitársaság egy egyszerű, átlátható árat kínál utasainak, lehetővé téve, hogy bárki számára megengedhető áron fedezhessék fel a kínált úti célokat.

Hozzátették, hogy természetesen náluk is vannak extra tételek, mivel diszkont-légitársaságként a Wizz Air lehetővé teszi utasai számára, hogy eldönthessék, tartanak-e igényt magán az utazáson kívül egyéb szolgáltatásokra, amit a jegyen felül megvásárolhatnak. Ezek a választható kiegészítő szolgáltatások nem szükségesek a repüléshez, a légitársaság ezért ezek költségeit nem terheli rá olyan utasokra, akik nem igénylik.

A magyar gyökerű légitársaság mindenkit arra biztat, hogy online, díjmentesen csekkoljon be a járatra. Ehhez az utas vezetéknevére, illetve a Wizz Air által megadott, hatjegyű azonosító kódra van szükség. Azok, akik jegyük mellé nem foglaltak konkrét ülőhelyet, a járat indulása előtt 24 órával végezhetik el az utasfelvételt a mobilalkalmazásban vagy a weboldalon keresztül. Erről az utasok e-mailes emlékeztetőt is kapnak.

 

Hangsúlyozták, hogy érdemes mindig közvetlenül a légitársaság weboldalán vagy applikációján keresztül foglalni a jegyet, mert így biztosan hozzáférhetnek az utasok az azonosító kódhoz, amellyel minden, a foglalással kapcsolatos ügyet maguk intézhetnek, és az értesítéseket is megkaphatják. Ha közvetítő félen, például utazási irodán keresztül vásároltak jegyet, akkor a Wizz Air nem kapja meg az utasok adatait, így minden ügyintézéshez, értesítéshez a közvetítő ügynökre van szükség.

Hozzátették, hogy akik nem végzik el a járat indulásától számított 3 órán belül az online utasfelvételt, azok 13 euróért online előre lefoglalhatják a repülőtéri utasfelvételt. Ennek hiányában ez a folyamat 40 euróba kerül. Ezek a díjtételek és az utasfelvételi szabályzattal kapcsolatos részletes információk egyaránt elérhetők a légitársaság honlapján.

Lapunk megkereste a Ryanairt is a kutatás eredményeivel kapcsolatban. Amint reagálnak, frissítjük cikkünket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.