A DLR felmérésében négy diszkont-légitársaság poggyász nélküli, egyirányú jegyeinek átlagára 67 euró (Wizz Air) és 130 euró (Eurowings) között alakult.
Egy évvel ezelőtt az átlagos jegyárak 66 és 110 euró között voltak. Akkor a legolcsóbb szolgáltató a Ryanair volt. Az ír légitársaságnál az átlagos jegyár azóta 66 euróról 80 euróra emelkedett. A Lufthansa leányvállalata, az Eurowings átlagosan 130 eurót kér egy útra, szemben a korábbi 110 euróval, így továbbra is a legdrágább szolgáltatónak számít. Az Easyjet kis emeléssel 84 euróról 86 euróra ismét a középmezőnyben végzett.
A főként Kelet-Európára specializálódott Wizz Air esetében az átlagos jegyár 94 euróról 67 euróra csökkent.
A tanulmányhoz 2025. március 11-én értékelték ki az elérhető jegyárakat négy különböző előfoglalási határidővel, egy naptól három hónapig. A rövid határidővel foglalt jegyek voltak általában a legdrágábbak. Az átlagár a Wizz Air 119 és az Eurowings 169 eurója között alakult. Három hónapos előfoglalási határidővel az átlagos árak 46 (Ryanair) és 90 euró (Eurowings) között mozognak. A legmagasabb jegyárat, 499,99 eurót a DLR elemzői az Eurowingsnél találták egy Düsseldorfból Stockholmba induló járatra, egyhetes előfoglalási határidővel.
A DLR (Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt e. V.) az áremelkedést a továbbra is szűkös kínálatra, valamint a magas adókra és egyéb díjtételekre vezeti vissza.
Sokan választják az alacsony repülőjegyárakat nyújtó légitársaságokat, hogy pénzt spóroljanak. A rejtett díjak azonban akár százezer forinttal is megdobhatják az utazás teljes költségét, így a fapados repülés mégsem annyira olcsó, mint amilyennek látszik. Több fogyasztóvédelmi szervezet arra kérte az Európai Bizottságot májusban, hogy vizsgálja ki a fapados légitársaságok által felszámított kézipoggyászdíjakat. A kérelmezők szerint több díjat is jogtalanul kérnek el a vállalatok – írja az Euronews.
A szervezetek szerint nem átlátható a légitársaságok díjszabása, ami megnehezíti az utasoknak, hogy összehasonlítsák az árakat, vagy megalapozott gazdasági döntést hozzanak. Példának hozták fel, hogy nem mindenhol jelölik egyértelműen, hogy a kézipoggyászért felszámolt díjak nincsenek benne az alapjegy árában. A Tradingpedia nevű pénzügyi híroldal elemezte azokat a járulékos díjakat, amelyeket az európai légitársaságok az alap-repülőjegyáron felül felszámítanak. Az összesítés alapján a fapados légitársaságok nem feltétlenül a legolcsóbb megoldások az utazásra. A díjak, például az ülőhelyválasztás vagy a névváltoztatás költségei, ugyan fellelhetők, de ritkán szerepelnek az alapárban vagy a hirdetésekben. A repülés tényleges ára így csak a foglalás vége felé válik láthatóvá, amikor ezeket az extra szolgáltatásokat feltüntetik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.