Az elemzői konszenzustól több mint 10 százalékkal elmaradó, 406 millió forintos nettó nyereséget ért el az első negyedévben a Pannonplast. A profit 10 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál is, részvényenként pedig 97 forintot (EPS) jelent.
A fröccsöntött műszaki alkatrészek gyártásának erőteljes bővítése, valamint a székesfehérvári Punch-akvizíció nyomán az árbevétel több mint másfélszeresére nőtt az egy évvel korábbinál, s meghaladta a 7,8 milliárd forintot. Az infrastrukturális, a műanyag habtermékek és a csomagoló-üzletág forgalma lényegében stagnált.
A bruttó fedezeti szint viszont 4 százalékponttal romlott az egy évvel korábbihoz képest, s csak 29,1 százalékot ért el. Ez egyrészt annak a számlájára írható, hogy az eleve alacsonyabb fedezeti szinttel működő fröccsöntési üzletág súlya megnőtt, másrészt az alapanyagok -- a PVC kivételével -- tovább drágultak. Az általános költségek növekedése a középtávú célkitűzésnek megfelelően 20 százalékos volt.
Az üzemi eredmény ezek nyomán 691 millió forint volt március végén, ami még mindig 22 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az egymilliárdról közel hatmilliárd forintosra duzzadt hosszú lejáratú hitelállomány viszont alaposan megdobta a kamatkiadásokat, így a pénzügyi veszteség közel ötszörösére emelkedve 158 millió forintot tett ki.
Közel 30 százalékkal megnőtt a társasági adófizetés is, a megszűnő adókedvezmények ugyanis az effektív adókulcs csaknem 4 százalékpontos növekedését okozták. A kisebbségi részesedések utáni kifizetések szintén közel 30 százalékkal emelkedtek.
A társaság vezetői hangsúlyozták, hogy január és március között az éves nyereségelvárás egyötöde realizálódott, s ez megfelel az előzetes szezonális tervnek. Mint ismert, a Pannonplast április végén tette közzé, hogy az idei évre összesen kétmilliárd forintos profitot várnak, ami 18 százalékkal haladná meg a tavalyit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.