BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Örömteli rossz számok

Növelte árbevételét a Zwack, a társaság első féléves nyeresége azonban kismértékben elmarad az egy évvel ezelőttitől. A csökkenésért a menedzsment által előre jelzett márkaépítési költségek megugrása tehető felelőssé, amivel a cég a leendő piacnyitásra készül fel. Az erőteljes marketing hatása jól érezhető: a csoport tetemesen növelte saját gyártású termékeinek eladását.

Némiképp romlott a Zwack jövedelmezősége az elmúlt év során, a társaság növelni tudta árbevételét, ám a cég eredménye csökkent -- derült ki a társaság tegnap közzétett féléves gyorsjelentéséből. A nyereség szerény visszaesése azonban nem okozott meglepetést a piacon, hiszen a menedzsment az idei tervek ismertetésekor felhívta a figyelmet arra, hogy a márkaépítés költségei a következő időszakban tetemesen emelkedni fognak, míg a bevételeknél visszafogott növekedéssel számoltak. A csoport már a piacnyitásra készül, az uniós piacon ugyanis már nem lesznek védővámok, vagyis különösen erős márkákra lesz szükség a túléléshez.
A csoport bruttó árbevétele 10,498 milliárd forintot tett ki, ami 12,8 százalékkal haladja meg a bázisidőszakot. A nettó eladások ugyanakkor csupán 8,6 százalékkal emelkedtek, ami a jövedéki adóra kifizetett összeg 21 százalékos növekedéséből adódik. A csoport az első hat hónap során 3,724 milliárd forintot fizetett ebben az adónemben.
Az exportárbevétel növekedése megközelíti a száz százalékot, azonban a külföldről származó 394 millió forint még mindig igen csekély a teljes értékesítéssel összehasonlítva, melynek most mintegy hat százalékára rúg.
A saját gyártású termékek tették ki az eladások csaknem 80 százalékát, értékesítésük 12,17 százalékkal emelkedett. A forgalmazott italokból befolyó bevétel viszont 3,58 százalékkal alacsonyabb, mint egy éve. Az értékesített termékek jövedelmezősége gyakorlatilag nem változott, a bruttó fedezeti hányad kismértékben emelkedett, most 50,36 százalék. A csoport költségei a tervezettnek megfelelően alakultak, az anyagköltség 7,69 százalékkal nőtt és 3,36 milliárd forintot tett ki.
A személyi jellegű kiadásokra 940 milliót fordítottak, ami 19,70 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy esztendő során ugyanakkor jelentősen csökkent a csoport dolgozóinak száma: tavaly félévkor 413 ember dolgozott a cégnél, az idén viszont már csak 341 alkalmazottjuk van.
Az amortizáció 21,02 százalékkal, 218 millió forintra nőtt, az emelkedés főként a gyorsabb leírású eszközök arányának növekedéséből adódik. Az egyéb működési költségek és ráfordítások sorában 1,39 milliárd forint áll, a 18,5 százalékos emelkedést kizárólag a marketingráfordítások indokolták. A készletállomány 8,1 százalékkal alacsonyabb, mint a bázisidőszakban.
A Zwack üzemi eredménye 863 millió forint lett, ami 11,87 százalékkal marad el a tavalyi féléves adattól. A hitelek nélkül működő cég számára a pénzügyi műveletek eredménye szerény pozitívumot mutat: 67 millió forint lett. Az adózás előtti eredmény 8,42 százalékkal gyengébb, a fél év során 930 millió forint.
A cég 1,5 milliárdnyi osztalék kifizetését hagyta jóvá, ennek az összegnek a 95 százalékát már megkapták a részvényesek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.