Meglepő piaci fordulatként az ÁB-Aegon Biztosító októberre szinte teljesen ledolgozta eddigi hátrányát az ING Nationale-Nederlandennel (N-N) szemben az új, folyamatos díjú életbiztosítások kötésénél -- tudta meg a Világgazdaság.
A még 1997-ben az élet ág ezüstérmes helyére visszaszorult ÁB-Aegon e hó elejéig mintegy 40 ezer új szerződést és 3 milliárd forint körüli állománydíjat (éves kalkulálható befizetést) gyűjtött 2001-ben. Ezt csak minimálisan tudta felülmúlni a piacvezető ING N-N, hiszen itt 3,22 milliárd forintnyi állománydíjat és 28,3 ezer szerződést regisztráltak október elejéig. Az elmúlt években sohasem volt ilyen kis különbség a két társaság között.
Kepecs Gábor, az ÁB-Aegon vezérigazgatója nem cáfolta, de nem is erősítette meg a cég mutatóiról szóló értesüléseinket. Annyit mondott: most kezdi meghozni eredményeit a biztosító stabilitása, illetve az elmúlt évek belső beruházásai.
A számokból azért kitűnik: az egy szerződésre jutó díj az ÁB-Aegonnál 75 ezer, az ING N-N-nél viszont -- mint e társaságnál közölték -- 111 ezer forint. Utóbbi társaságnál tehát továbbra is a tehetősebbek kötnek szerződéseket.
Mint emlékezetes, az ING N-N-től a nyár végén búcsúzott Fr"nk Sándor, az értékesítésért felelős alelnök-vezérigazgató, akinek távozását nem indokolták.
A társaság azóta Andy Cohennel, a Limra nemzetközi biztosítási oktatási és szervezési cég egyik vezetőjével kötött 15 hónapra szóló együttműködési szerződést. Bordás György, a biztosító elnök-vezérigazgatója közölte: a szakember nem új értékesítési vezető, hanem tanácsadóként világítja át az ING N-N struktúráját. Igaz, amíg a cégnél van, nem vesznek fel új vezetőt a megürült posztra.
A képet árnyalja, hogy a két nagy rivális között az idén mind a díjbevételnél (a megszolgált, befolyó díj), mind a teljes (nem csak az idei) portfólió állománydíjánál nőtt a különbség tavaly óta az ING N-N javára. Csakhogy ezek a mutatók elsősorban a "jelenről" adnak számot, míg az új szerzések a "jövő" trendjéről szólnak. A különbség növekedése az eltérő díjemelési mértékeknek is köszönhető.
Kérdéses viszont az is, hogy mekkora lesz az új szerződéseknél a törlések aránya, azaz hány ügyfél mondja vissza a szerződést és hányan nem kezdik el ténylegesen a díjfizetést. Az N-N saját adatai szerint éven belül az új kötések 93-95 százaléka, 13-15 hónapon belül 85-86 százaléka marad meg. Az ÁB-Aegon nem adott adatot.
A nemzetközi gyakorlattal ellentétben a hazai biztosítási piacon a társaságok nem közlik és nem auditáltatják az új szerzésekről szóló adatokat, noha ez az egyik legfontosabb piaci mutató. Úgy tudni, hamarosan konzultáció indul a társaságok között arról, hogy kölcsönösen hozzák nyilvánosságra ezeket az információkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.