Jelentős növekedési potenciál húzódik meg az online értékesítésben a hazai biztosítási piacon, bár az elmúlt időszak még nem igazolta az optimista várakozásokat. Az Allianz Hungária Biztosító közel háromezer, az ÁB-Aegon Biztosító néhány ezer, a Generali-Providencia Biztosító pedig ezer biztosítási szerződést köt interneten keresztül évente - derült ki a Magyar Biztosítók Szövetségének múlt pénteki sajtóbeszélgetésén.
A Generali-Providencia 1999-ben kezdte el online értékesítését, az élet azonban nem igazolta korábbi dinamikus várakozásaikat - mutatott rá Fónai Imre, az internetcsoport marketingvezetője. A biztosítótársaságnál jelenleg gépjármű-felelősségbiztosítás mellett cascót és lakásbiztosítást lehet a világhálón keresztül kötni.
Tavaly közel háromezren választották az Allianz Hungária Biztosító online ügyfélszolgálatát, s ennél nagyságrenddel többen voltak azok, akik az online bejelentkezést az üzletkötővel való kapcsolat felvételére használták - magyarázta Tamás Gábor az Allianz Hungária Biztosító részéről. A kárbejelentők száma is dinamikusan nőtt. A biztosító szerves egységként kezeli a telefonos és az internetes online ügyfélszolgálatot, amelyben a legtöbben - itt már százezres az ügyfelek nagyságrendje - különböző szerződéseik előzetes díjszámítása érdekében klikkeltek honlapjukra.
Az ÁB-Aegon Biztosító néhány ezer darab üzletkötést bonyolított le online módon, zömmel lakásbiztosításból, s az ügyfélbejelentések 60 százalékát is meg tudják oldani személyes találkozás nélkül - magyarázta Vereczkei András ügyfélszolgálati igazgató.
Az OTP-Garancia mostanáig 10-20 millió forintot fordított az internetes kapcsolati lehetőség kialakítására, ám egyelőre még nem köthető náluk online szerződés. A biztosítási piacon ez év január végén megjelent Magyar Posta Biztosító tovább szeretné bővíteni az internetet- mondta Mészáros László Péter termékmenedzser. A társaság ugyanis olyan leegyszerűsített termékkonstrukcióval rendelkezik már, amit ugyanebben a formában rá tud tenni a világhálóra is - tette hozzá.
Az online értékesítéstől egyelőre távol maradt a QBE-Atlasz Biztosító - magyarázta Német Attila értékesítési és marketingigazgató. A társaság eddig tízmillió forint alatti összeget áldozott az internetes fejlesztésre, ám amint lehetővé válik a digitális aláírás elfogadása, megkezdi a netes értékesítést is - közölte Német Attila.
Az internetet jelenleg a klaszszikus ügyfélszolgálati funkciók kiváltására használják az ügyfelek, például a telefonról rászoktak az internetre. Kárrendezést pedig szinte mindegyik biztosítónál el lehet indítani a neten. Öt éven belül azonban az új biztosítási szerződések 3-10 százalékát már az interneten keresztül köthetik meg az ügyfelek, de egyesek nem zárják ki a 25 százalékos arányt sem. A hazai biztosítók szakembereinek véleménye szerint elsősorban az egyszerű, standardizálható termékek adhatók el az interneten nagyobb számban a jövőben, közülük is elsősorban a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, a casco, a lakás-, valamint az utasbiztosítás alkalmas erre. (FB)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.