Jelentős növekedési potenciál húzódik meg az online értékesítésben a hazai biztosítási piacon, bár az elmúlt időszak még nem igazolta az optimista várakozásokat. Az Allianz Hungária Biztosító közel háromezer, az ÁB-Aegon Biztosító néhány ezer, a Generali-Providencia Biztosító pedig ezer biztosítási szerződést köt interneten keresztül évente - derült ki a Magyar Biztosítók Szövetségének múlt pénteki sajtóbeszélgetésén.

A Generali-Providencia 1999-ben kezdte el online értékesítését, az élet azonban nem igazolta korábbi dinamikus várakozásaikat - mutatott rá Fónai Imre, az internetcsoport marketingvezetője. A biztosítótársaságnál jelenleg gépjármű-felelősségbiztosítás mellett cascót és lakásbiztosítást lehet a világhálón keresztül kötni.

Tavaly közel háromezren választották az Allianz Hungária Biztosító online ügyfélszolgálatát, s ennél nagyságrenddel többen voltak azok, akik az online bejelentkezést az üzletkötővel való kapcsolat felvételére használták - magyarázta Tamás Gábor az Allianz Hungária Biztosító részéről. A kárbejelentők száma is dinamikusan nőtt. A biztosító szerves egységként kezeli a telefonos és az internetes online ügyfélszolgálatot, amelyben a legtöbben - itt már százezres az ügyfelek nagyságrendje - különböző szerződéseik előzetes díjszámítása érdekében klikkeltek honlapjukra.

Az ÁB-Aegon Biztosító néhány ezer darab üzletkötést bonyolított le online módon, zömmel lakásbiztosításból, s az ügyfélbejelentések 60 százalékát is meg tudják oldani személyes találkozás nélkül - magyarázta Vereczkei András ügyfélszolgálati igazgató.

Az OTP-Garancia mostanáig 10-20 millió forintot fordított az internetes kapcsolati lehetőség kialakítására, ám egyelőre még nem köthető náluk online szerződés. A biztosítási piacon ez év január végén megjelent Magyar Posta Biztosító tovább szeretné bővíteni az internetet- mondta Mészáros László Péter termékmenedzser. A társaság ugyanis olyan leegyszerűsített termékkonstrukcióval rendelkezik már, amit ugyanebben a formában rá tud tenni a világhálóra is - tette hozzá.

Az online értékesítéstől egyelőre távol maradt a QBE-Atlasz Biztosító - magyarázta Német Attila értékesítési és marketingigazgató. A társaság eddig tízmillió forint alatti összeget áldozott az internetes fejlesztésre, ám amint lehetővé válik a digitális aláírás elfogadása, megkezdi a netes értékesítést is - közölte Német Attila.

Az internetet jelenleg a klaszszikus ügyfélszolgálati funkciók kiváltására használják az ügyfelek, például a telefonról rászoktak az internetre. Kárrendezést pedig szinte mindegyik biztosítónál el lehet indítani a neten. Öt éven belül azonban az új biztosítási szerződések 3-10 százalékát már az interneten keresztül köthetik meg az ügyfelek, de egyesek nem zárják ki a 25 százalékos arányt sem. A hazai biztosítók szakembereinek véleménye szerint elsősorban az egyszerű, standardizálható termékek adhatók el az interneten nagyobb számban a jövőben, közülük is elsősorban a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, a casco, a lakás-, valamint az utasbiztosítás alkalmas erre. (FB)