Három év alatt triplázott az Union
Túlteljesítette tavalyi terveit az Union Biztosító Rt., az 5,2 milliárd forintos díjbevétel mintegy 20 százalékos bővülést takar, amely elsősorban a folyamatos árú biztosítások felfutásának köszönhető. Míg a társaság teljes állománydíja - azaz az egyszeri díjas termékeket nem számolva - egyharmadával nőtt, addig a folyamatos díjbevétel 41 százalékkal gyarapodott. A folyamatos árú termékek gyarapodása a hosszú távú növekedés záloga, ezért a későbbiekben is erre helyezzük a hangsúlyt - magyarázta Maják Viktor, a társaság marketingigazgatója.
Az Union legsikeresebb termékének a unit-linked biztosítás bizonyult, állománydíja 80 százalékkal, 1,9 milliárd forintra nőtt. Két-három évvel ezelőtt, a tőzsdei lejtmenet közepette nem pártoltunk el ettől a konstrukciótól, s az idő minket igazol - mutatott rá Maják Viktor. A befektetéshez kapcsolódó életbiztosítás azért előnyös az ügyfél számára, mert a mellett, hogy hosszú távon kedvezőbb hozam elérésének lehetőségét hordozza magában, egyúttal rugalmasabb, átláthatóbb, mint a hagyományos életbiztosítási termék. Ezért ettől az idén is számottevő bővülést vár. A unit-linked szerződések megugrása mellett szólhat az adókedvezmény év eleji kedvező változása, illetve a piackutatási adatok, amelyek a megtakarítási hajlandóság növekedését prognosztizálják.
Az életbiztosítási üzletág ilyen mértékű növekedése mellett impozánsnak tűnik az Union Biztosító stratégiája, miszerint a társaságnál öt éven belül a nem életbiztosítások részarányát a díjbevétel 50 százalékára kell növelni a jelenlegi 13 százalék körüli mértékről. Ez pedig a nem életbiztosítási üzletág eddiginél még dinamikusabb fejlődését kívánja meg.
Tavasszal jelenik meg a gépkocsi-biztosítások piacán az Union, mind casco, mind kötelező felelősségbiztosítási termékével, ám a kgfb-szerződéseik felfutását igazán csak novembertől várják, hiszen csak ebben a hónapban lehet biztosítót váltani - mutatott rá Maják Viktor. Három évvel ezelőtt azt a célt tűzte ki a tulajdonos Wiener Stadtische Allgemeine Versicherung AG, hogy 2005-re a piac első harmadába - a teljes díjbevétel tekintetében - felzárkózzanak. Mivel a gépjárműpiaci szegmens a biztosítási piac egyharmadát adja, ezért szükségszerű, hogy az ügyfelek ez irányú igényeit is ki tudjuk elégíteni - folytatta. Az elmúlt évben megújították ipari biztosítási termékcsomagjukat is, és az idén tovább kívánják erősíteni pozíciójukat ezen a téren.
Az Union tavaly vezette be és folyamatosan bővíti a társaság által kínált szakmai felelősségbiztosítási kört: a gyógyszerészeknek kínált felelősségbiztosítás mellett az önkormányzati tisztségviselőknek és az egészségügyi szolgáltatóknak ajánlott terméket is kidolgoztak. (FB)


