Túlteljesítette tavalyi terveit az Union Biztosító Rt., az 5,2 milliárd forintos díjbevétel mintegy 20 százalékos bővülést takar, amely elsősorban a folyamatos árú biztosítások felfutásának köszönhető. Míg a társaság teljes állománydíja - azaz az egyszeri díjas termékeket nem számolva - egyharmadával nőtt, addig a folyamatos díjbevétel 41 százalékkal gyarapodott. A folyamatos árú termékek gyarapodása a hosszú távú növekedés záloga, ezért a későbbiekben is erre helyezzük a hangsúlyt - magyarázta Maják Viktor, a társaság marketingigazgatója.
Az Union legsikeresebb termékének a unit-linked biztosítás bizonyult, állománydíja 80 százalékkal, 1,9 milliárd forintra nőtt. Két-három évvel ezelőtt, a tőzsdei lejtmenet közepette nem pártoltunk el ettől a konstrukciótól, s az idő minket igazol - mutatott rá Maják Viktor. A befektetéshez kapcsolódó életbiztosítás azért előnyös az ügyfél számára, mert a mellett, hogy hosszú távon kedvezőbb hozam elérésének lehetőségét hordozza magában, egyúttal rugalmasabb, átláthatóbb, mint a hagyományos életbiztosítási termék. Ezért ettől az idén is számottevő bővülést vár. A unit-linked szerződések megugrása mellett szólhat az adókedvezmény év eleji kedvező változása, illetve a piackutatási adatok, amelyek a megtakarítási hajlandóság növekedését prognosztizálják.
Az életbiztosítási üzletág ilyen mértékű növekedése mellett impozánsnak tűnik az Union Biztosító stratégiája, miszerint a társaságnál öt éven belül a nem életbiztosítások részarányát a díjbevétel 50 százalékára kell növelni a jelenlegi 13 százalék körüli mértékről. Ez pedig a nem életbiztosítási üzletág eddiginél még dinamikusabb fejlődését kívánja meg.
Tavasszal jelenik meg a gépkocsi-biztosítások piacán az Union, mind casco, mind kötelező felelősségbiztosítási termékével, ám a kgfb-szerződéseik felfutását igazán csak novembertől várják, hiszen csak ebben a hónapban lehet biztosítót váltani - mutatott rá Maják Viktor. Három évvel ezelőtt azt a célt tűzte ki a tulajdonos Wiener Stadtische Allgemeine Versicherung AG, hogy 2005-re a piac első harmadába - a teljes díjbevétel tekintetében - felzárkózzanak. Mivel a gépjárműpiaci szegmens a biztosítási piac egyharmadát adja, ezért szükségszerű, hogy az ügyfelek ez irányú igényeit is ki tudjuk elégíteni - folytatta. Az elmúlt évben megújították ipari biztosítási termékcsomagjukat is, és az idén tovább kívánják erősíteni pozíciójukat ezen a téren.
Az Union tavaly vezette be és folyamatosan bővíti a társaság által kínált szakmai felelősségbiztosítási kört: a gyógyszerészeknek kínált felelősségbiztosítás mellett az önkormányzati tisztségviselőknek és az egészségügyi szolgáltatóknak ajánlott terméket is kidolgoztak. (FB)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.