BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bővülő e-banki ügyfélkör

A vállalatok és a magánszemélyek is zömmel banki átutalásokat bonyolítanak le az interneten, illetve számlainformációkat kérdeznek le, s ez a tendencia a jövőben sem változik - derül ki a GKI, a Westel Mobil és a Sun Microsystems hazai elektronikus gazdaságot felmérő legfrissebb tanulmányából. A lakosság körében ugyanakkor erősödő keresletre számítanak a válaszadók az értékpapírok (részvények kivételével) kereskedésének igénybevétele esetében is.

Az első fél év végén mintegy 282 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek a hazai bankok, ami 55 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. A vállalati szektorban még ennél is nagyobb, 90 százalékos növekedést tapasztalhattak a pénzintézetek az elmúlt egy év során: az ügyfelek száma a fél év végén 49 ezret tett ki. A teljes ügyfélkört tekintve az internetbanki szolgáltatást igénybe vevők száma a lakossági ügyfelek 7,5, míg a vállalati ügyfelek 12 százalékára rúgott.

Elenyésző a biztosítók internetes értékesítésből származó bevétele is - mutatott rá a felmérés. A társaságok állománydíj-bevétele egyedül a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás esetében haladta meg az 1 százalékot az egyik piaci szereplőnél. A többi online termék esetében marginális, 1 százalék alatti az internetes állománydíj-bevétel aránya. Az internetes értékesítési lehetőség elterjedésének megfelelően a biztosítók a kötelező felelősségbiztosítás, a lakás- és az utasbiztosítás interneten keresztüli értékesítésében várják a legnagyobb növekedést az elkövetkező egy év során. Ennél kisebb, de még számottevő növekedési potenciállal a baleset-biztosítás rendelkezik, s amíg a casco és egészségbiztosítás esetében csak mérsékelt sikerrel számolnak a cégek, addig az életbiztosítások online értékesítésének jelentősebb felfutása csak hosszabb távon várható. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.