BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kicsit erősödtek az indexek

Az európai részvények többsége drágult az elmúlt héten, miután az olaj ára olyan mértékben csökkent, amilyenre 2003 áprilisa óta nem volt példa. A legnagyobb nyertesek az utazási cégek voltak, a Ryanair 10, a Lufthansa, 3,2, míg a Lastminute.com 14 százalékkal drágult. Számottevően felértékelődött a Swiss Life is, mivel 5 százalékos díjbevétel-növekedést ért el január és október között. Némileg visszafogta a növekedést a héten kijött amerikai munkaerő-piaci adat, amely elsősorban az Egyesült Államokba jelentős mértékben exportáló cégek (Volvo, Nokia) árfolyamában okozott csökkenést. Gyengültek az olajipari cégek is: a Total 2,8, a Statoil 6,3 százalékkal.

Unalmas, eseménytelen hetet zárt a Budapesti Értéktőzsde, a hírszegény környezet miatt csak kis elmozdulások jellemezték a piacot. Az irányadó részvényindex, a BUX mindössze 1,51 százalékkal, 14 314,60 pontra emelkedett, míg a kis- és közepes kapitalizációjú részvények indexe, a BUMIX 1,12 százalékkal, 1268,30 pontig szökött a múlt héten. A forgalom - akárcsak egy héttel korábban - ezúttal is visszafogott volt, 65 milliárd forintot tett ki. A vezető részvények - a Richter kivételével - erősödtek. A gyógyszeripari részvény pénteki, 22 795 forintos záróára 0,2 százalékkal volt alacsonyabb a megelőző péntekinél. A részvény árfolyamára negatívan hatott a dollár gyengülése. Az OTP 2,8 százalékkal, 5418 forintra, a Mol 1,7 százalékkal, 12 395 forintra, míg a Matáv 0,3 százalékkal, 796 forintra drágult. A hét nyertese a Danubius, vesztese pedig az FHB volt: előbbi 3,8 százalékkal, 5500 forintra értékelődött fel, míg utóbbi 4,1 százalékkal, 12 080 forintra morzsolódott le.

Az olajár múlt heti zuhanása az amerikai részvényindexekre is pozitív hatással volt. Az erősödést a technológiai papírok vezették, miután az Intel emelte negyedik negyedéves forgalom-előrejelzését a meglepően nagy keresletre hivatkozva. A hét vesztesei a kiskereskedelmi cégek: a Wal-Mart 4,3 százalékkal gyengült, miután a cég mindössze 1 százalékos forgalomnövekedéssel számol decemberre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.