Az európai részvények többsége drágult az elmúlt héten, miután az olaj ára olyan mértékben csökkent, amilyenre 2003 áprilisa óta nem volt példa. A legnagyobb nyertesek az utazási cégek voltak, a Ryanair 10, a Lufthansa, 3,2, míg a Lastminute.com 14 százalékkal drágult. Számottevően felértékelődött a Swiss Life is, mivel 5 százalékos díjbevétel-növekedést ért el január és október között. Némileg visszafogta a növekedést a héten kijött amerikai munkaerő-piaci adat, amely elsősorban az Egyesült Államokba jelentős mértékben exportáló cégek (Volvo, Nokia) árfolyamában okozott csökkenést. Gyengültek az olajipari cégek is: a Total 2,8, a Statoil 6,3 százalékkal.
Unalmas, eseménytelen hetet zárt a Budapesti Értéktőzsde, a hírszegény környezet miatt csak kis elmozdulások jellemezték a piacot. Az irányadó részvényindex, a BUX mindössze 1,51 százalékkal, 14 314,60 pontra emelkedett, míg a kis- és közepes kapitalizációjú részvények indexe, a BUMIX 1,12 százalékkal, 1268,30 pontig szökött a múlt héten. A forgalom - akárcsak egy héttel korábban - ezúttal is visszafogott volt, 65 milliárd forintot tett ki. A vezető részvények - a Richter kivételével - erősödtek. A gyógyszeripari részvény pénteki, 22 795 forintos záróára 0,2 százalékkal volt alacsonyabb a megelőző péntekinél. A részvény árfolyamára negatívan hatott a dollár gyengülése. Az OTP 2,8 százalékkal, 5418 forintra, a Mol 1,7 százalékkal, 12 395 forintra, míg a Matáv 0,3 százalékkal, 796 forintra drágult. A hét nyertese a Danubius, vesztese pedig az FHB volt: előbbi 3,8 százalékkal, 5500 forintra értékelődött fel, míg utóbbi 4,1 százalékkal, 12 080 forintra morzsolódott le.
Az olajár múlt heti zuhanása az amerikai részvényindexekre is pozitív hatással volt. Az erősödést a technológiai papírok vezették, miután az Intel emelte negyedik negyedéves forgalom-előrejelzését a meglepően nagy keresletre hivatkozva. A hét vesztesei a kiskereskedelmi cégek: a Wal-Mart 4,3 százalékkal gyengült, miután a cég mindössze 1 százalékos forgalomnövekedéssel számol decemberre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.