BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Névváltás előtt a Raiffeisenbank Ukraine

Terjeszkedés. Agresszív terjeszkedési stratégiát fogalmazott meg az OTP Bank a júniusban megvásárolt ukrán Raiffeisenbank számára – közölte tegnap Wolf László vezérigazgató-helyettes az orosz Kommerszantnak adott interjúban. Az idei évben még csak néhány új fiók nyílhat, viszont 2007-ben az ukrán hitelintézet – jelenleg 42 egységet számláló – fiókhálózatának megduplázását tűzte ki célul az OTP menedzsmentje; a társaság a piacszerzés során a vállalati és lakossági üzletágra is egyaránt nagy hangsúlyt helyez.

A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a tervek szerint októberben fejezik be az OTP csoport történetének egyik legnagyobb akvizícióját. A Raiffeisen ukrán leányáért 650 millió euró vételárat fizet a magyar hitelintézet, s ez magasabb ugyan a vártnál, ám elemzők véleménye szerint annak jelenlegi és potenciális üzleti értéke, valamint az ukrajnai bankpiac kedvező növekedési kilátásai miatt így is megalapozott volt.

A Raiffeisenbank Ukraine mérlegfőösszege 2005 végén 1,2 milliárd euró volt; ez 3,6 százalékos piaci részesedésnek felel meg az ukrán piacon, ezzel az ország hetedik legnagyobb bankja. A hitelintézet saját tőkéje 139 millió, adózás előtti eredménye 39,7 millió euró lett az elmúlt év végén. Már megkezdődött az ukrán leánybank arculatának átformálása, hiszen az átvételt követően nyilvánvalóan nem használhatják tovább a Raiffeisen logóját – fejtette ki Wolf László. Az agresszív stratégia ellenére az idén még nincsenek merész profitelvárások az új bankkal kapcsolatban; a második fél évben 27 millió eurós nyereségre számít az OTP Bank, ez megegyezik az év első hat hónapjában realizált eredménnyel.

Az OTP közben kötelező érvényű ajánlatot nyújtott be a Crnogorska komercijalna banka AD (CKB) többségi, legalább 80 százalékos részvénycsomagjának megvásárlására. A CKB piacvezető Montenegróban, részesedése meghaladja a negyven százalékot. KM

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.