A személygépjármű-értékesítés visszaszorulásával átalakul a lízingszakma. Az eddig döntően lakossági finanszírozásra szakosodott lízingtársaságok egyre inkább a vállalkozások felé fordulnak. A gép- és termelőeszköz, valamint ingatlanlízing terület piaci részaránya immár eléri a közvetített eszközök értékének harmadát. A változás trendje annak ellenére folyamatos, hogy az univerzális bankok ma még az ügyfélnek drága, fedezetalapú finanszírozást helyezik előtérbe a kkv-k számára hasznosabb eszközalapú finanszírozással szemben. A gép- és eszközlízing piac a fentiek miatt egyelőre a "független" lízingcégek sikerétől hangos.
Kiss Zoltán a Hypo Alpe-Adria Leasing Cégcsoport vezérigazgatója szerint az elmúlt másfél-két év magyar lízingpiaci trendjei alapján egyértelműen megállapítható, hogy a személygépkocsi finanszírozás túlsúlyának fokozatos visszaszorulásával párhuzamosan, mindinkább előtérbe kerül a termelőgép-, az ingatlan és a luxuscikk-finanszírozás. A finanszírozók útkeresése érhető utol azokban a mutatókban, amelyek szerint az elmúlt időszakban mind nagyobb a piaci mozgás a termelő gépek, az ingatlanok és az egyedi, speciális eszközök, mint például hajó, repülő üzletágban a hazai lízingszakmán belül.
A Magyar Lízingszövetség adatai szerint gép- és berendezés lízing egy év alatt 20 százalékkal bővült, a 2005. szeptemberi 92 milliárd forint után idén 110 milliárd forintot meghaladó eszköz beszerzésére nyílt lehetőség a lízingcégek segítségével. Ezzel a teljes eszközállományon belül immár 14 százalékos részt mondhat magáénak ez az üzletág. Ha mindehhez hozzátesszük, hogy a 15 százalékkal növekvő teherautó lízing, valamint a hihetetlen mértékben fejlődő ingatlanlízing üzletág együttesen mintegy 210 milliárd forintos eszközállománnyal bír, elmondható, hogy a vállalati ügyfelekhez kapcsolódó eszközlízing súlya immár a lízingszakma teljes, 900 milliárd forintot meghaladó üzleti volumenének harmadát teszi ki. (Az ingatlanlízing 80 milliárdos eszközállományához a részben magáncélú lakáslízing hozzájárulása nem éri el a 10 milliárd forintot.) VGO
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.