A minimum 10 százalékos önrész és a legfeljebb 100 hónapos futamidő tűnik a legtámogatottabb ajánlásnak a Magyar Lízingszövetség autófinanszírozással foglalkozó tagjai között. Lévai Gábor, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a szervezet hétvégi közgyűléséről szólva lapunknak úgy fogalmazott: az önszabályozás mértéke nagyban függhet az év végéig elkészülő tanulmánytól is, amely a hazai autófinanszírozási piac lehetőségeit veszi számba. Fontos, hogy a gépjármű-finanszírozókban megvan az a szándék, hogy egy egységes álláspontra jussanak – emelte ki a főtitkár, hozzátéve: a tanulmány elkészültéig is aktívak, folyamatosan egyeztetnek a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségével (Gémosz), a pénzügyi felügyelettel (PSZÁF) és a versenyhivatallal. Lényeges ugyanis, hogy olyan megállapodás szülessen, amely nem ütközik versenytilalmi szabályozásba, ugyanakkor működőképes legyen, s jó irányba mozdítsa el az autófinanszírozási piacot.
A lízingszakma már hoszszabb ideje sürgeti, hogy az EU-pályázatoknál szűnjön meg a pénzügyi lízing mellőzése: jelenleg csak az eszközalapú kölcsön teremt lehetőséget a megnyert összeg azonnali felhasználására, szemben a lízinggel, ahol csak részletekben jut hozzá a nyertes a támogatáshoz.
A közgyűlésen újabb öt taggal bővült a taglétszám: az OTP Lakáslízing Zrt. mellett a holland Business Lease Hungary, a német Grenkeleasing, a Milton Finanszírozási Zrt. és az Ober Pénzügyi Lízing Zrt. került a szervezetbe. FB
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.