Fiatal pécsi művészek budapesti bemutatkozására és a fővárosi piacon való megmérettetésére teremtett lehetőséget az Inda Galéria legutóbbi, Egy másik hely című kiállítása. Kilenc, a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karán nemrégiben diplomát szerzett alkotó munkáit választotta ki a kiállítás kurátora, Muladi Brigitta. A Király utcai Inda Galéria – bár nem egyedül teszi – élenjár a pályájukat éppen elkezdő művészek bemutatásában, elősegítve ezzel a fiataloknak a hazai és a nemzetközi művészeti életbe, valamint műkereskedelembe való integrálódását.
A nemrég zárult – és mind a kiállítók, mind a galéria szempontjából sikeresnek nevezhető – tárlat azért volt különösen fontos, mert a szakma figyelme főként a Képzőművészeti Egyetemen végzettekre, a Budapesten alkotó, kiállító művészekre irányul. A pécsi festők és szobrászok így nagyon nehezen tudnak bekerülni a művészeti közéletbe és a műkereskedelembe.
Pécsen a tudományegyetem keretein belül, 1996-ban alakult meg a művészeti kar, ahol doktori programmal kiegészített képzőművészeti és zenei képzés folyik. A Vizuális Művészeti Intézet hallgatói és doktoranduszai rendszeresen kiállítják munkáikat pécsi galériákban, a város kulturális intézményeiben, kávézókban, illetve külföldi kiállításokon is részt vesznek.
Az oktatás szellemiségét alapvetően a hetvenes években működött Pécsi Műhely tagjai határozzák meg, hiszen ők – többek között Pinczehelyi Sándor, Ilona Keserü Ilona, Tolvaly Ernő – jelenleg a pécsi művészeti kar tanárai. Kísérleti fotóhasználat, egyfajta színes, könnyed absztrakció jellemezte és jellemzi az ő munkásságukat, és ezek a jellemvonások a hallgatók munkáiban is kimutathatók. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a volt pécsi diákok művei egyformák lennének, hiszen minden alkotó személyiség másképpen merít a közös szellemi forrásból. Az Inda Galériában kiállító kilenc művész által mutatott kép is meglehetősen színes, mind az anyaghasználatot, mind a technikát, mind pedig a tematikát tekintve. A kiállított anyag tartalmazott festményszerű fotót, fotószerű festményt, digitális nyomatot; életképet, portrét és absztrakt festményt is.
Piti Zsuzsanna festményei tekinthetők a különböző textúrájú anyagokkal való kísérletezésnek, és felfedezhető bennük a Pécsi Műhely azon sajátossága, hogy olyan tárgyakat helyez a középpontba, amelyek általában a festmény egészét tekintve másodlagos szerepet játszva, a háttérben szoktak megjelenni. Szentgróti Dávid munkáin Ilona Keserü Ilona keveretlen színei köszönnek vissza, Vágner Mátyás munkásságában pedig – csakúgy, mint Pinczehelyi Sándor, Ficzek Ferenc életművében – a fénykép és a festmény egyformán hangsúlyos szerepet játszik. A kiállítók közül többen fordultak a portréfestészet hagyományához, többek között Sudár Péter is, akinek néhány alkotása a Nemzeti Galéria A festmény ideje című ez évi kiállításán is látható volt. A fiatal és az idősebb pécsi művészek közötti szoros kapcsolatot jelzi egyébként az is, hogy Pinczehelyi Sándor lelkesen gyűjti az ifjú generáció alkotásait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.