Az elfogadókedv élénkülésében nagy szerepet játszott a hitelkártyák robbanásszerű növekedése is, ennek következtében a kredittermékeket használó kártyabirtokosok már a kereskedők számára is érzékelhető mértékben kezdtek hangot adni a bankkártyás fizetési lehetőség iránti igényüknek.
A kereskedőket elsősorban a vásárlói panasz tudja meggyőzni arról, hogy szükség van kártyaelfogadásra üzletükben – véli a MasterCard kereskedői kampányért felelős vezetője, Gauder Milán. A hitelkártya olyan termék, melynek használata elsősorban vásárláskor előnyös, hiszen a kártyabirtokos ezen a módon tudja igénybe venni a kamatmentes periódust. Ezért amennyiben a hitelkártya használója a plasztikkal nem tud közvetlenül – csak egy készpénzfelvételi tranzakció közbeiktatásával – fizetni, gyakran inkább eláll a vételi szándékától. Ez főként azoknak a kereskedőknek okozhat forgalomkiesést, ahol nagy szerephez jut az érzelmi alapú vásárlás – tette hozzá.
A kártyatársaság által rendelt, az idén elvégzett kutatásból kiderül, hogy a megkérdezett 1095, bankkártyát elfogadó kereskedő több mint a fele elsősorban a vásárlói igényre válaszolva vezette be a kártyaelfogadást. A kereskedők 98 százaléka pedig egyáltalán nem bánta meg döntését, és újra az elfogadás mellett tenné le a voksát.
A 821, bankkártyát még el nem fogadó kereskedő 16 százaléka napi szinten is észleli a kártyaelfogadás hiányából eredő üzletvesztést. Bevallásuk szerint a vásárlók 6 százaléka áll el vásárlási szándékától, mikor azt tapasztalja, hogy nem lehetséges az üzletben bankkártyával fizetni. Így nem meglepő, hogy a megkérdezett készpénzes kereskedők 57 százaléka tervezi a kártyaelfogadás bevezetését legkésőbb egy éven belül. A kereskedők helyesen ítélik meg a kártyás fizetés esetleges kockázatait, hiszen az öszszes megkérdezett kevesebb mint fél százaléka mondta, hogy üzlete számára a kártyavisszaélések kockázatot jelenthetnek.
A kutatásból kiderült: a kereskedők fele elsősorban azt a bankot választja, amelytől a legkedvezőbb ajánlatot kapja, a hitelintézet iránt táplált általános bizalom pedig a megkérdezettek 28 százalékánál játszik elsődleges szerepet. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.