A közlemény szerint az ING Biztosító innovációs stratégiájának részét képezi egy új multi-disztribúciós modell kialakítása. Az ING stratégiai döntése új üzleti lehetőségek előtt nyithatja meg a kapukat, így az új eladási csatornával Magyarország legnagyobb lehetséges ügyfélköre válik elérhetővé a biztosítótársaság számára.
A döntés nem befolyásolja az ING üzleti gyakorlatát, hiszen a vállalat sikerei az elhivatott ügynökökön és a vállalati kultúrán alapszanak. A két társaság közötti megállapodás fontos része az is, hogy nem versenyeznek egymással, így maximalizálva a szövetség adta előnyöket.
A döntésünket, miszerint szövetségre lépünk a Brokernet-tel, két fontos cél vezérelte. Egyrészt, az ING olyan vállalat, amely aktívan keresi a lehetőséget az innovációra és a folyamatos fejlődésre. Másrészt, nagy erőket fordítunk a termékfejlesztésre, hogy leendő ügyfeleinknek az elérhető legjobb termékeket ajánlhassuk. Vállalatunk hosszú évek óta piacvezető a magyar életbiztosítási piacon és készen állunk arra, hogy más piacokon is növekedjünk. – mondta Martijn Gribnau, az ING Biztosító elnök-vezérigazgatója.
A magyar életbiztosítási piacon a piacvezető ING 2008 első félévében 49,5 milliárd forint díjbevételt ért el. A vállalat növelni kívánja előnyét az életbiztosítási piacon, továbbá erősíteni szándékozik vezető helyét a befektetéssel kombinált (unit-linked) biztosítási piacon.
A szövetség az ING teljes biztosítási portfoliójának csak egy részét érinti, míg a többi terméket továbbra is a vállalat jelenlegi értékesítési hálózatában dolgozó ügynökök kezelik majd.