BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Viszik a céges bankkártyákat a hazai vállalatok

Meglehetősen gyors ütemben növekedett tavaly a vállalati bankkártyapiac, így nem elképzelhetetlen, hogy az eddig kissé alulreprezentált céges plasztikok aránya is emelkedett a kibocsátott kártyákon belül – számoltak be a lapunk által megkérdezett hitelintézetek.

A CIB Banknál például 55 százalékkal több aktív kártya volt forgalomban 2008-ban, ezen belül a mikrovállalati szegmens által használt plasztikok mennyisége egyötödével növekedett. Hasonló dinamikáról számolt be a többi szereplő is: a Budapest Banknál csaknem negyedével, az UniCreditnél majdnem egyharmadával emelkedett a vállalkozói kártyák száma, az OTP Bank pedig elsősorban a forgalomban tapasztalt jelentős bővülést.

A bankok tapasztalatai szerint ráadásul a céges ügyfelek is egyre tudatosabban használják a kártyáikat: a CIB-nél például tavaly 65 százalékkal nőtt a készpénzfelvételek aránya, ám a vásárlási tranzakciók mennyisége hozzávetőlegesen négyszeresére ugrott. 
A jegybank adatai szerint ugyanakkor rá is fért a piacra a gyors bővülés: 2007-ben ugyanis a forgalomban lévő 8,6 millió plasztikból mindössze ötszázaléknyit, 429 ezret használtak vállalkozások, ez ráadásul mindössze néhány száz darabbal haladta meg a 2006-os mennyiséget.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.