A terminálok számának növekedése mellett ugyanakkor a program katalizáló hatása is nagyon fontos – vélekedik Gauder Milán, a kártyatársaság Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős üzleti igazgatója. Más országokban szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy az elfogadói hálózat fejlődésében van egy pont, miután a rendszer szinte önmagát fejleszti.
Ezt a pontot akkor érjük el, amikor már van annyi elfogadóhely, hogy a kártyahasználók nyugodtan indulnak el vásárolni jelentős készpénz nélkül, és aktívan igénylik a további elfogadóhelyek telepítését ott, ahol ilyen nincs. Ilyenkor a kereskedő is belátja, hogy a kártyás vásárlókkal jelentős üzletet is veszít, és meghozza a döntést a bővítésre - mondja Gauder.
Bár a jelenlegi kampány mindössze négyezer kereskedő bevonását tűzte ki célul, ami önmagában nem hoz nagyságrendi változást a magyar piacon, az öngerjesztő folyamat eredményeképpen esély lehet a felzárkózásra a fejlettebb elfogadási hálózattal rendelkező országok mellé
Jelenleg Magyarország viszonylag fejlett a kibocsátott kártyák számát tekintve (9 millió bankkártya jut 10 millió lakosra), ugyanakkor a kártyahasználatot gyakran hátráltatja a kártyaelfogadás hiányossága, elsősorban a kis- és közepes méretű boltok esetében. (A nagy hipermarketek, barkácsáruházak és más kiskereskedelmi láncok nagy részében van kártyaelfogadás.)
A MasterCard kereskedői kampánya ennek helyzetnek a felismeréséből született, így elsősorban a kiskereskedőkre fókuszál. Telefonos- és direkt marketing eszközök segítségével próbálja ösztönözni a bankkártya elfogadást az ország 25 nagyvárosában és azok vonzáskörzetében, beleértve Budapestet. A kampány bevon minden Magyarországon működő elfogadó bankot és felkínálja nekik a lehetőséget, hogy a megkeressék és szerződést kössenek a kártyaelfogadásra nyitott kereskedőkkel.
A POS terminálok telepítése után egy átfogó kártyahasználat ösztönző kampány indul annak érdekében, hogy a kártyabirtokosok figyelmét az újonnan bekötött boltokra irányítsák.