BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre több kisboltban fizethetünk kártyával

A MasterCard tavaly júliusban indította el úgynevezett kártyaelfogadás fejlesztési programját, azóta 1145 kis- és közepes méretű bolt tette lehetővé pénztáránál a kártyás fizetést.

A terminálok számának növekedése mellett ugyanakkor a program katalizáló hatása is nagyon fontos – vélekedik Gauder Milán, a kártyatársaság Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős üzleti igazgatója. Más országokban szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy az elfogadói hálózat fejlődésében van egy pont, miután a rendszer szinte önmagát fejleszti.

Ezt a pontot akkor érjük el, amikor már van annyi elfogadóhely, hogy a kártyahasználók nyugodtan indulnak el vásárolni jelentős készpénz nélkül, és aktívan igénylik a további elfogadóhelyek telepítését ott, ahol ilyen nincs. Ilyenkor a kereskedő is belátja, hogy a kártyás vásárlókkal jelentős üzletet is veszít, és meghozza a döntést a bővítésre - mondja Gauder.

Bár a jelenlegi kampány mindössze négyezer kereskedő bevonását tűzte ki célul, ami önmagában nem hoz nagyságrendi változást a magyar piacon, az öngerjesztő folyamat eredményeképpen esély lehet a felzárkózásra a fejlettebb elfogadási hálózattal rendelkező országok mellé 

Jelenleg Magyarország viszonylag fejlett a kibocsátott kártyák számát tekintve (9 millió bankkártya jut 10 millió lakosra), ugyanakkor a kártyahasználatot gyakran hátráltatja a kártyaelfogadás hiányossága, elsősorban a kis- és közepes méretű boltok esetében. (A nagy hipermarketek, barkácsáruházak és más kiskereskedelmi láncok nagy részében van kártyaelfogadás.)

A MasterCard kereskedői kampánya ennek helyzetnek a felismeréséből született, így elsősorban a kiskereskedőkre fókuszál. Telefonos- és direkt marketing eszközök segítségével próbálja ösztönözni a bankkártya elfogadást az ország 25 nagyvárosában és azok vonzáskörzetében, beleértve Budapestet. A kampány bevon minden Magyarországon működő elfogadó bankot és felkínálja nekik a lehetőséget, hogy a megkeressék és szerződést kössenek a kártyaelfogadásra nyitott kereskedőkkel.

A POS terminálok telepítése után egy átfogó kártyahasználat ösztönző kampány indul annak érdekében, hogy a kártyabirtokosok figyelmét az újonnan bekötött boltokra irányítsák.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.