Plafon nélküli kedvezmények: zuhanó kgfb díjak
Reálértéken ma sokkal kevesebbet fizetünk a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításra, mint például 10 évvel ezelőtt, de a csökkenő tendencia folyamatos volt. Ezt támasztja alá a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) tavalyi statisztikája, mely szerint a kgfb-díjbevétel 2008-ban 1,3 milliárd forinttal emelkedett az előző évhez képest, ami mindössze 1 százalékos növekedés. Mivel a szerződésszám közel 3 százalékkal emelkedett, ez azt jelenti, hogy az átlagos díjszint a 6,1 százalékos infláció ellenére csökkent. A csökkenő tendencia az idén sem szakadt meg.
„Az éves átlagos kgfb-díjak mintegy 30-32 ezer forint körül alakulnak, amely az eddigieknél is kiélezettebb kampánynak köszönhető” – magyarázta Horváth Andrea az Allianz Hungária Biztosító Zrt. vezérigazgató-helyettese. Hozzátette, hogy idén az Allianz, a gépjármű-felelősségbiztosítási piac legjelentősebb szereplőjeként azt a célt tűzte maga elé a 2010. évi KGFB-kampányban, hogy megbízhatóan magas színvonalon továbbra is szolgálja meglévő több mint 1,65 millió ügyfelét. Az Allianz 2010. évi díjszabásával kapcsolatban bejelentette: a 2010. január 1-jei kockázatviselési kezdetű szerződésekre egységesen 33 százalékos kedvezményt ad az Allianz azonban a kedvezményezettek körén belül kiemelten támogatja a 25 és 44 év közötti korosztályt.
A biztosítók számos szempontot jelölnek meg, hogy mi alapján nyújtanak kedvezményeket. Az Allianz elsősorban a gépjárművezetői tapasztalatot, a biztonságos vezetést, a cég iránt hűséget és az egyéb pénzügyi szolgáltatások használatát honorálja kedvezményekkel. Díjfizetési gyakoriságtól függően 5, illetve 10 százalék kedvezményt biztosítanak a biztosítási díjból. Az Allianz Bankból történő átutalás esetén a kedvezmény mértéke mindig 10 százalék. Amennyiben az ügyfél még az e-mail címét és mobilszámát is megadja, további 2-2 százalékkal mérséklődik a díj. Így például mindössze havi 790 forintot fizet egy 36 éves békéscsabai lakos, 1 éves Opel Corsa 1,2 típusú személygépkocsival, ha 12 éves jogosítvánnyal rendelkezik, a bónuszbesorolása B10, valamint a biztosítási díjat havonta, az Allianz Bankon keresztül csoportos beszedési megbízással fizeti.
Természetesen az idei kampányból a keresztkedvezmények sem maradhattak ki, így jelentős összeget takaríthatnak meg azok, akik a biztosítónál többféle biztosítással rendelkeznek, vagy ha a biztosító egy pénzügyi csoport tagja, akkor a többi ágnál is igénybe veszik szolgáltatásait. „Az Allianz esetében a casco díjából további 10 százalékos kedvezményt kapnak azok az ügyfelek, akik az év utolsó 2 hónapjában kötik meg casco-biztosításukat” – közölte Horváth Andrea. A rendkívüli akció keretében most a 3 százalékos partnerkedvezményen felül további 7 százalékos kedvezményt ad az Allianz az Otthon biztosítás díjából azon ügyfeleinek, akik gépjármű-biztosítással rendelkeznek vagy most kötik meg. Új nyugdíjpénztári tagok 5000 forintos kuponjukat pedig beválthatják a biztosítási díjuk rendezésére. Akik Allianz Favorit bankszámlát nyitnak, a banktól 15 000 forint értékű kupont kapnak, melyet szintén felhasználhatnak biztosítás fizetésére. Emellett ha díját az Allianz ATM Plusz bankszámlájáról díjlehívással fizeti, a KGFB-díjából 10 százalék, a casco-biztosításából pedig 7 százalék kedvezményre számíthatnak az ügyfelek - mondja Horváth Andrea.
Az Allianz 2010-ben elsősorban azokat a szegmenseket célozza meg kedvező díjaival, akik számára az Allianz egyéb pénzügyi szolgáltatásai is vonzóak lehetnek. A társaság piackutatási adatai szerint ugyanis az összes Allianz ügyfél 41 százaléka koncentrált csak a díjakra, 52 százalékuk azonban a díj mellett más szempontot is figyelembe vett a döntésnél. Az adatok alapján a versenytársaknál ez fordítva van, ott 58 százalék csak a díjak alapján döntött, az egyéb tényezők pedig 38 százalékukra hatottak. A vezérigazgató-helyettes szerint az ügyfelek bizalmáért keményen meg kell dolgozni, és ma már nemcsak a díjak mértéke számít, hanem nagyobb hangsúlyt kapnak az olyan szempontok is, mint a megbízhatóság, a kárrendezés gyorsasága, a kedvezmények minősége, és a biztos tulajdonosi háttér. Az Allianz pedig hagyományosan erős ezeken a területeken – tette hozzá. A felmérés azt is kimutatta, hogy nagyon magas az Allianz ügyfelek körében azok aránya, akik még sohasem váltottak biztosítót, azaz teljes mértékben lojális és elégedett ügyfelei az Allianznak.
(X)


