Díjérzékenyek az ügyfelek
A cégek közötti rivalizálás miatt a piaci szereplők többsége úgy nyilatkozik, nem emel árat, az ügyfelek által fizetett díjak mégis nőttek az idén, nagyjából 3-6 százalékkal. Ennek az az oka, hogy a biztosítók követik az ingatlanállomány értékét, vagyis megemelik a biztosítási összeget – rendszerint valamelyik, a KSH által publikált árindex alapján. Ennyit viszont az ügyfelek nagy része még lenyel, a biztosítók nem tapasztalnak tömeges felmondásokat.
Változás viszont már észlelhető. Az árérzékeny kliensek a biztosítási fordulókhoz közeledve egyre gyakrabban vetik össze az árakat – osztja meg tapasztala-tait Gorda Zsolt, a Köbe termékfejlesztési és kockázatelbírálási vezetője, és hozzáteszi: a lakásbiztosításoknál korábban megszokott hosszú életciklus modell megváltozni látszik. Ehhez egyébként az interaktív értékesítési csatornák is nagymértékben hozzájárulnak. „Az internet segítségével a biztosítások mára már könnyen összehasonlíthatók és egyszerűen megköthetők” – mondja Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese.
A biztosítók termékfejlesztéseinek egy része kifejezetten az árérzékeny réteget célozza meg. Az Aegon nekik vezette be azt a konstrukciót, amely három év hűség vállalása fejében tartamkedvezményt nyújt, és nekik szól az önrész vállalásával köthető lakásbiztosítás is – közölte Szurgyi Nándor, a biztosító lakossági vállalatbiztosítási üzletágának igazgatója. Más cégek a szolgáltatások fejlesztésével próbálnak ügyfeleket szerezni. A K&H például a törzskönyvezett kutyák vagy a háztartási gépek garanciaidőn túli biztosítását is vállalja, sőt az elveszett bankkártyák letiltási költségét is állja. HB


