Pénz- és tőkepiac

Indul az új befektetési őrület, avagy a gyémánt, mint búza

A Rapaport Group korábbi menedzserei egy olyan alapot hoznak létra, amelynek célja, hogy a gyémánt olyan árupiaci termékké váljon, mint a vörösréz vagy a búza.

Saul Singer, a Fusion Alternatives társalapítója, egyszersmind a Rapaport korábbi kutatási főnöke szerint most jók a feltételek ahhoz, hogy a cége új alapot hozzon létre. Állandóan növekvő kereslet és érdeklődés mutatkozik a befektetők részéről a gyémánt iránt. Singer célja, hogy piacképes befektetési eszközt hozzon létre a profi piac részére, kihasználva azt a tényt, hogy a hagyományos gyémántkereskedelem teljesen zárt körben zajlik, amiből eddig kimaradtak az invesztorok.

A hetven országban több mint tízezer ügyféllel rendelkező Fusion terveit az alapozza meg, hogy a drágakővé vágott nyersgyémánt termelése folyamatosan csökken, és a kereslet várhatóan túlszárnyalja majd a kínálatot. A csökkenő termelés kihangsúlyozza a gyémántnak a nemesfémekhez hasonló képességét, miszerint az értéke emelkedik a központi bankok pénznyomtatási akcióiból eredő inflációs nyomás hatására.

A Bloombergnek nyilatkozó elemzők szerint a befektetők azért áhítoznak a gyémántra, mert úgy látják, a segítségével megóvhatják a vagyonukat. Az Antwerpeni Gyémánt Világközpont vezetője ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a gyémántok jelentőségét, varázslatos és misztikus voltát nem csökkentheti a tény, hogy befektetési eszköz válik belőle. Mindenesetre a csiszolt gyémánt ára 2002 óta 14 százalékkal emelkedett, ezzel a drágakő háromszor múlta fel a platina és ötszörösen az arany teljesítményét.

A gyémánt árupiaci termékként való értékesítését egyébként megnehezíti az a tény, hogy szín, méret, csiszolás és minőség szerint jelentősek az eltérések az árfolyamokban. Egy 3 karátos, belül tökéletes, áttetsző gyémánt ára például 78 százalékkal magasabb, miközben egy ugyanilyen, 1 karátos drágakő csak 10 százalékkal ugrott meg.

gyémánt Antwerpen befektetési alap gyémántkereskedelem árupiac
Kapcsolódó cikkek