Koltai filmjével buzdítanának az állampapír-vásárlásra
A koncepciót a HG360 készítette, amelynek központi üzenete, hogy a magyar állampapírok vásárlása nem csupán üzlet, hanem az összetartozás kifejezése. Az értékesítési pontok bővítése miatt is, a kampánynak erős vidéki jelenléte lesz, ami a megyei napilapokban és közterületi hirdetéseken lesz majd látható.
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) új kampányának imázsfilmje a „Mi történetünk” címet viseli, ahogy Koltai Lajos a szpotot rendező világhírű operatőr elmondta: „a filmben látható arcok egyet akarnak: cselekedni, segíteni” – azzal, hogy magyar állampapírokat vásárolnak. A kampánnyal az ÁKK-nak az a célja, hogy a lakosság a bankbetétek mellett az állampapírokba is fektessen – írja a Turizmus Online.
Töröcskei István, az ÁKK vezetője a filmet bemutató sajtótájékoztatón elmondta: új termékkel próbálják megsegíteni a magyar gazdaság nehéz helyzetét, őket pedig két tehetséges művész, Koltai Lajos és Zságer Balázs segítette ebben.
Az új üzenetet új ügynökség alkotta meg: az ÁKK 120 millió forintos kreatívtenderét a HG360 április közepén nyerte meg. A kampány központi üzenete pedig az, hogy az állampapír vásárlása nem csupán üzlet, hanem az összetartozás kifejezése is.
A Koltai Lajos által rendezett filmben, amelynek operatőre Dobos Tamás volt, eddig nem látott arcokat mutatnak meg. Koltai a film forgatásáról elmesélte, hogy a szereplőktől azt kérte, képzeljék el, hogy olyasvalamit látnak, amivel minden nap találkoznak és próbáljanak benne valami újat felfedezni. A film zenéjét Zságer Balázs szerezte, elmondása szerint az akusztikus hangszerek és az elektronikus zene elegyével arra törekedett, hogy hidat verjen az autentikus és a mai kortárs zene közé.
A kampány során még három filmet terveznek forgatni, amelyek egy-egy terméket hirdetnek majd. Ezek közül az első június elején indul majd, és a Prémium Magyar Államkötvény bevezetését szolgálja majd. A kreatívkoncepció szerint a további szpotok a most bemutatott imázsfilm egy-egy szereplőjének történetét bontják majd ki a további filmek, amelyeket már nem Koltai, hanem más rendező készít majd el.
Rédey István, az ÁKK Marketingkommunikációs Főosztályának vezetője a Kreatív Online kérdésére elmondta, hogy a film koncepciójára támaszkodó sajtó-, közterületi-, rádiós- és online- hirdetések is erősítik majd a kommunikációt. A film az országos csatornákon lesz majd látható, az első két hétben ráadásul a hosszabb, 45 másodperces rendezői változat. Sajtóban az országos és megyei napilapokat használják majd, és erős lesz a kampány közterületi része is.