A sörgyártók árbevétele 2009-2014 között évente átlagosan 4 százalékkal nőtt. Az előrelátók, mint a Heineken, már korábban átsúlyozták a pozícióikat a fejlett piacokról a növekedés motorját adó feltörekvőkre. A tengerentúlon más módszert választottak, és inkább a kézműves sörgyártókat kezdték el felvásárolni.
Az Egyesült Államokban e szegmens termékei 17 százalékos volumenbővülést produkáltak egy év alatt, miközben a teljes piac 2 százalékkal zsugorodott. Pedig a foci vb kiváló alkalom volt arra, hogy a gyártók rábírják a sörök fogyasztására az embereket. A Carlsberg árfolyamában látott közel 4 százalékos heti esésért az orosz és ukrán piacot okolhatjuk a foci vb helyett. Utóbbi esetében nem mellékes adalék, hogy májusban 43 százalékra emelték a sör adóját. Mindent egybevetve a menedzsment a kedvezőtlen környezet miatt a korábbi 5-10 százalékos nettó profitnövekedés helyett 0-5 százalékos csökkenést vár.
Ezzel szemben a Heineken 8 százalékkal emelkedett. Igaz hogy a nettó profit és a bevételek is minimálisan csökkentek a negatív devizahatás miatt, ugyanakkor az értékesítések volumene és az egységár is emelkedett, így a teljes éves bevétel és nettó profitbővülés sem került veszélybe, aminek hatására a 2013 márciusában látott 60 eurós mindenkori árfolyamcsúcs felé menetelhet az árfolyam.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.