Alain Vidalies közlekedési államtitkár szerda reggel bejelentette, hogy az Air France teljesíti a sztrájkolók kérését és visszavonja a Transavia fejlesztéséről szóló projektét.
"Nem három hónapra felfüggeszti, hanem teljesen visszavonja" - fogalmazott az RMC rádióban az illetékes kormánytag. Néhány órával később Manuel Valls miniszterelnök megerősítette, hogy a teljes visszavonásról és nem felfüggesztésről van szó.
"Megerősítem ezt a javaslatot, a két félnek a következő órákban meg kell találnia a megoldást a válságból való kiútra. Nem a következő napokban, hanem a következő órákban" - fogalmazott a kormányfő a nyugat-franciaországi Le Havre-ban. "A Transavia franciaországi fejlesztését folytatni kell, de ha az európai Transavia feladása vagy elhalasztása megoldást jelent a válságra, akkor az a jó megoldás" - tette hozzá.
Frédéric Gagey, a francia légitársaság elnöke azonban cáfolta a miniszterelnök bejelentését: "Tényleg visszavontuk azt, hogy most létrehozzuk az európai leányvállalatot, de az egyértelmű, hogy a tervet újra kell gondolni és főleg meg kell vitatni a szociális partnerekkel azért, hogy megfelelő feltételeket találjunk a megvalósításhoz" - mondta az Europe 1 kereskedelmi rádióban.
A miniszterelnök kedden még a sztrájk azonnali befejezésére szólított fel és azt állította, a pilótáknak nincs okuk sztrájkolni, s a napi 15-20 millió eurós veszteséget termelő munkabeszüntetés veszélyt jelent a vállalat és Franciaország imázsa szempontjából.
A francia állam 16 százalékos tulajdonosa a francia-holland Air France-KLM-nek, amely a német Lufthansa mögött a második legjelentősebb európai légitársaság. A szakszervezetek szerdán nem kívánták az ellentmondó nyilatkozatokat kommentálni. Annyit közöltek, hogy várják a vezetőség írásos ajánlatát. Addig pedig biztosan folytatják a munkabeszüntetést.
Az Air France elmúlt 15 évének leghosszabb munkabeszüntetése szeptember 15-én kezdődött, azóta átlagosan a járatoknak a fele közlekedik.
A vezetőség hétfőn a fejlesztési terv átmeneti felfüggesztését javasolta, a pilóták ezt azonban nem fogadták el. A teljes visszavonást, s azt követelik, hogy a Transaviánál és az Air France-nál azonos feltételekkel foglalkoztassa az anyavállalat a pilótákat.
Kedden először mintegy 200-300 pilóta utcára is vonult: egyenruhában követelték a nemzetgyűlés előtt a "francia munkahelyek megmentését". Attól tartanak ugyanis, hogy az Air France fapados légitársaságának, a Transaviának a fejlesztésével az európai bázisokhoz átkerülő francia pilótáknak ezentúl külföldi munkaszerződése lesz, amely a hazaiaknál kedvezőtlenebb munkafeltételeket és fizetést biztosít.
Szerdán viszont a sztrájkot ellenző Air France dolgozók tartottak szimpátiatüntetést a légitársaságnak a párizsi Roissy repülőtéren található igazgatósága előtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.