BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kgfb: Már csak nagy eltéréseknél váltanak az autósok

Bár az érintett hazai gépjármű-tulajdonosok kétharmada az idén is talál jobb kötelező biztosítási ajánlatot, a váltáshoz ma már nagy eltérés kell az ajánlatok között – derül ki a Netrisk.hu felméréséből. Ez nem meglepő, hiszen a magyar átlagdíj rendkívül alacsonynak számít nemzetközi összehasonlításban

Az idei kötelező gépjármű felelősségbiztosítási szezon első tíz napján elvégzett kalkulációk során a személyautók üzembentartóinak kétharmada talált a biztosítója által kiajánlottnál olcsóbb díjat – közölte a Netrisk.hu online biztosításközvetítő. A kiajánlott díjak tavalyitól való eltérését a Netrisk.hu egy olyan harmincezer fős saját mintán vizsgálta, amelynek tagjai tavaly váltottak szerződést. Ebben a körben az átlagos emelkedés jóval a várakozások feletti, 30 százalékos volt, ami a gyakorlatban 4000 forint pluszt jelent éves szinten.

A váltók száma ennek ellenére piaci szinten elmarad a tavalyi értékektől. A lecsökkent összegek miatt ugyanis a biztosításváltásra ma már jellemzően csak azok az autósok szánják rá magukat, akiknél egyrészt a díjkülönbözet az előző évhez képest extrém mértékű, másrészt a kalkuláció során találnak jóval olcsóbb ajánlatot is. Összességében visszaszorulni látszik az a gyakorlat is, amely a hűséges ügyfélnek magasabb díjat kínál, mint az újonnan hozzájuk szerződőnek. Míg ennek következtében tavaly még az összes új szerződő 34 százaléka a szerződése felmondását követően a jelenlegi biztosítójánál kötötte újra kgfb-jét, idén ez az arány már csak 22 százalék.

A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) statisztikái szerint 2,691 millió személyautó van magánszemélyek tulajdonában. Közülük 1,433 millió gépkocsi január 1-jei évfordulós, esetükben kerülhet sor évfordulós biztosítóváltásra. Az első félévben nem egészen 20 ezer forintos átlagdíjjal a magyar tarifák mind a régióban, mind egész Európában alacsonynak számítanak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.