Karácsony közeledtével szinte minden bank akciózik a hitelkártyáival. A bevásárlóközpontokban például a Citi hoszteszeibe lehet belebotlani, vagyis még a Magyarországról való kivonulást tervező bank sem hagyta abba a portfólió-építést. Az igyekezet érhető. A hitelkártyás vásárlásokon még mindig sokkal jobban kereshetnek a bankok, mint a betéti kártyás tranzakciókon, hiszen a bankközi jutalék is nagyobb.
Emellett ha az ügyfél nem fizeti vissza minden hónapban a teljes felhasznált összeget, magas kamatot lehet szedni a hitelre, mint a jegybank adataiból kiderül, ezek átlaga még mindig meghaladja a 33 százalékot. A Magyar Cetelem adatai szerint ráadásul decemberben 25 százalékkal nő a hitelkártyás forgalom a többi hónaphoz képest, tehát a karácsonyi ajándékvásárlási időszakban még nagyobb az esély arra, hogy az egyenlegek az elszámolási időszak végén mínuszban maradnak, és kamatozni kezdenek a banknak.
Az ügyfélszerzés viszont nem lehet könnyű. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint a hitelkártyák száma az utóbbi években nem sokat változott: június végén valamivel kevesebb, mint 1,36 millió volt forgalomban. A kártyahitelek volumene is stagnál, szeptemberben a nettó állomány 182 milliárd forintra rúgott. Az OTP Bank szakértői szerint a hitelkártyapiac fellendülésének az adhat lökést, ha igazolódnak a fogyasztásbővüléssel kapcsolatos várakozások.
A kártyahitelek értékesítésénél – amellett, hogy az első évben mindenki elengedi a kártyadíjat – a legnépszerűbb mézesmadzag a pénzvisszatérítés: egy-egy hitelkártya-birtokos évente több tízezer forintot kaphat ajándékba, ha eleget vásárol. Forgalomarányos visszatérítés nélkül hitelkártyát ma már szinte képtelenség eladni, és a bankok egymásra licitálnak, mennyit adjanak vissza a vásárlások értékéből. Az 1 százalékos jóváírás szinte alap, de vannak bankkártyák, amelyeknél 2 százalék is visszajár.
A K&H most 10 százalékos visszatérítést, de maximum 20 ezer forintot fizet az első 30 nap vásárlásaira. A Citi az online igénylőknek 15 ezer forintot ad, amit a partnereinél költhetnek el. Jellemző még, hogy bizonyos termékköröknél további kedvezményekkel akcióznak: a CIB és a Cetelem például a műszaki cikkek után ad vissza 10 százalékot, a Raiffeisennél a ruhák és a cipők árából jár 5 százalék, az OTP pedig egyes üzletekben végzett vásárlások és a Mol-kutas tankolások után térít meg a szokásosnál többet.
Egyedinek számít a piacon az Erste akciója. A társaság nem új ügyfeleket keres, hanem más bankok hitelkártyás klienseit próbálja átcsábítani azzal, hogy kiváltja a meglévő tartozásukat, amelyekre az első négy hónapban nem is számít fel kamatot. A kártyával április 10-ig kamatmentes marad a vásárlás és a készpénzfelvétel is, azt követően viszont az ügyfél – ha nem fizeti vissza időben a tartozásokat - csaknem 40 százalékos THM mellett törleszthet tovább.
Az OTP is növekedésre számít az áruhitelezésben, miután a fogyasztók pótolni kezdik elmaradt vásárlásaikat.
Az OTP is növekedésre számít az áruhitelezésben, miután a fogyasztók pótolni kezdik elmaradt vásárlásaikat. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.