Ciprusi brókercégben ragadt több magyar ügyfél befektetése
Az IronFx az ügyfélészrevételekre úgy reagált: egy belső vizsgálat folyik nála éppen, és annak befejezéséig felfüggeszti a kifizetési megbízások végrehajtását.
Mivel a határon átnyúló szolgáltatást végző külföldi pénzügyi cégek felügyelete nem tartozik az MNB hatáskörébe, a jegybank jelezte a problémát a székhely szerint illetékes és eljárni jogosult ciprusi pénzügyi felügyeleti hatóságnak (CySEC).
A ciprusi felügyelet augusztus 6-án arról számolt be: az IronFx Globallal kapcsolatban megszaporodott sajtómegjelenések és befektetői panaszok miatt vizsgálni kezdte a céget jogszabályok megsértésének gyanúja miatt. A vizsgálat eredményét annak lezárása után közzé fogják tenni, de ha szükséges, időközben is tájékoztatják majd a nyilvánosságot.
A CySEC kivizsgál minden, a befektetők által a cég ellen benyújtott panaszt. A ciprusi befektetési cégekkel szembeni, kártérítési igényekhez is kötődő panaszaikat az ügyfelek a kártérítési igények peren kívüli vizsgálatában hatáskörrel rendelkező pénzügyi ombudsmannál jelenthetik be, akár e-mailben is.
Az eset kapcsán az MNB szerint ismét szükséges felhívni a figyelmet a határon átnyúló pénzügyi szolgáltatások igénybevételének kockázataira, tekintve, hogy a külföldi platformszolgáltatók külföldi joghatóság és felügyelet alatt állnak, és esetükben elsősorban nem a magyar befektetővédelmi keretrendszer érvényesül.
További körültekintést és felelős döntést igényelnek az online kereskedési platformokon könnyen elérhető magas tőkeáttételes ügyletek, ahol az ügyletérték a befektetett tőke összegének tíz- vagy akár százszorosát is elérheti.


