BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Suzuki-gyár Esztergomban: nem kell tartani elbocsátástól

Áprilisban vagy májusban jelenik meg az európai piacon a legújabb Suzuki Swift, de az már nem Esztergomban, hanem Japánban készül.

Januártól már nem Esztergomban gyártják az egyik legsikeresebb Suzuki modellt, a Swiftet, hanem Japánban. A „mi autónk” 24 év után visszatért a szigetországba. A Suzuki Motor Corporation alsó kategóriás kisautóját 1983-ban kezdték el gyártani Japánban, később a magyarországi filiálé is ezzel a modellel startolt. A Swift az elmúlt évtizedekben több, ráncfelvarrásnál is jelentősebb változtatáson esett át. 2010 júniusában mutatták be a teljesen átdolgozott új Swiftet, de a márka annyira népszerű volt, hogy a későbbiekben is ezen a néven árulták az első modellre már alig emlékeztető változatokat. Magyarországon a Swiftekből 1992-től 2016-ig több mint 1,2 millió készült – összegezte a Világgazdaságnak Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője.

A japán Swift – amely nem azonos az európaival – december végén került a szigetország belpiacára. A Japánban gyártott, de az európai piacra szánt autók még nem debütáltak, kereskedelmi forgalmuk európai piacokon más-más időpontban, április végén, májusban várható – vetítette előre a kommunikációs vezető.

Arról, hogy melyik gyárban készül egy-egy modell, mindenütt az anyacég határoz, így van ez a Suzukinál is. A gyártás áthelyezésének okairól Ruska Viktória azt mondta: tavaly rekordéve volt a Magyar Suzuki Zrt.-nek, összesen 211 ezer autó készült Esztergomban. A rekord a Vitara várakozáson felüli sikerének és a Scross megújított változatának köszönhető. Információink szerint az esztergomi gyár kapacitása körülbelül évi kétszázezer autó gyártását teszi lehetővé. Ez nem lett volna elegendő a legújabb Swift sorozatgyártására.

Tavaly úgy sikerült elérni a rekordteljesítményt, hogy a dolgozók minden szombaton túlóráztak, és minden héten plusztúlóra is volt a műszakokban. Ez rendkívüli kihívást jelentett – emelte ki Ruska Viktória.

Idén – a Swift repatriálása után – kevésbé lesz feszített a termelés az esztergomi gyárban, a jelenlegi tervek szerint összesen 175 ezer autó gyártásával számolnak. Két modell készül a gyártósorokon, és a várakozások szerint a modellek „exportinváziója” folytatódik, folyamatosan újabb piacokon jelennek meg az Esztergomban készült Suzukik. Attól nem kell tartaniuk a Magyar Suzuki dolgozóinak, hogy csökkentenék a létszámot, miután három helyett két modell készül az üzemben. Sem a műszakok, sem a dolgozók száma nem változik – emelte ki a kommunikációs vezető.

Növekedésre számít a Suzuki a magyar piacon

A Suzuki az idén mintegy 11 780 új személyautó eladását tervezi Magyarországon, ami 2017-ben is 11 százalékot meghaladó piaci részesedést biztosítana a márkának a megközelítőleg 103 ezer darabosra prognosztizált újautó-piacon.

Tavaly a Datahouse statisztikái szerint 11 266 új Suzukit adtak el a márkakereskedések, ezzel a Suzuki 11,67 százalékos részesedésével az első volt a személygépjárművek eladási listáján. A márka legjobb éve 2008 volt, amikor 24 854 autót adtak el, a mélypont pedig 1598 darabbal 2011.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek