Pénz- és tőkepiac

Betehet a Maserati a Ferrarinak

A Ferrari részvényeire kiadott ajánlását felhalmozásról alulsúlyozásra rontotta a Morgan Stanley, a célárfolyamot pedig 85 euróról 83,28 euróra módosította.

A Ferrari részvényeire kiadott ajánlását felhalmozásról alulsúlyozásra rontotta a Morgan Stanley, a célárfolyamot pedig 85 euróról 83,28 euróra módosította. A milánói tőzsdén forgó Ferrari-papírokra 83,46 eurós a Reuters elemzői célárátlaga, ami 8,4 százalékkal van a pénteki zárás alatt, az ajánlás vétel. A hírre megütötték az autógyártó részvényeit Milánóban: 7 százalékot esett csütörtökön, és pénteken is csak minimálisat, alig 0,1 százalékot dolgozott le ebből. A Ferrari papírjaival Milánó mellett New Yorkban is kereskednek, a hazai tőzsdén 64,7, New Yorkban 88,1 százalékos ralin van túl idén a

A Morgan Stanley szerint az olasz sportkocsigyártó élesedő konkurenciával néz szembe, ami a részvény értékelését is rontja. Az elemzőház úgy véli, hogy a Maserati tervezett IPO-ja átrendezheti a piaci viszonyokat, és alternatívát nyújthat a befektetőknek a Ferrarival szemben.

A Fiat Chrysler vezére, Sergio Marchionne még szeptember elején jelentette ki, hogy nem elsődleges cél, de nem is zárható ki a Maserati tőzsdére lépése.

„Azt az árfolyam-növekedést, amelyet idén futott a papír, a piac két-három éves távlatban várta. Ráadásul augusztusban jelentek meg hírek azzal kapcsolatban, hogy a Ferrari is beléphet a leggyorsabban növekvő autós szegmens, a SUV-kategóriába, ami bizonytalanságot okozott” – mondta a Világgazdaságnak Kovács Bálint, az Equilor Befektetési Zrt. szenior elemzője. Ez a terv egyelőre magasabb kockázatot jelent, hiszen e területen nincs tapasztalatuk a maranellóiaknak, a fejlesztési költségek is magasak, és a sportautómárka rajongói is vegyesen reagáltak a hírre. „A Ferrarinál el kell dönteniük, hogy csak egy szűkebb rétegnek akarnak sportkocsikat gyártani, vagy új vevőkört céloznak meg azzal, hogy nem kis kockázattal a SUV-piacra lépnek” – emelte ki a szakértő.

Volkswagen-tervek

A Reuters szerint az indiai Eicher Motors 1,8-2 milliárd dollárt kínál a Volkswagen konszernnek az olasz Ducati motorgyártóért. A Volkswagen már korábban felállított egy csapatot, hogy az alaptevékenységéhez közvetlenül nem tartozó eszközeit értékesítse. Az eszközök értéke az éves bevétel 20 százalékára rúg. | VG

 

Maserati autóipar Ferrari
Kapcsolódó cikkek